Gigantyczna aktualizacja Cities: Skylines 2 rozbudowuje system bezdomności, imitując prawdziwe życie. Colossal Order dodaje też poziomy trudności i poprawia ruch drogowy
Cities: Skylines 2 otrzymało nową aktualizację. Patch 1.2.5f1 przynosi liczne poprawki, usprawnia m.in. system ruchu drogowego, a także wprowadza poziomy tryby trudności. Od teraz w strategię studia Colossal Order zagramy także na „łatwym”.

Studio Colossal Order udostępniło dziś nową aktualizację do Cities: Skylines 2, która przynosi szereg poprawek i ulepszeń. Patch 1.2.5f1 wprowadza nowe poziomy trudności, rozwiązuje dotychczasowe problemy z ruchem drogowym oraz znacząco usprawnia „system bezdomności” w grze. To kolejny krok w stronę poprawy odbioru tytułu, który od premiery spotykał się z mieszanymi opiniami graczy.
Poziomy trudności i lepsza symulacja ruchu drogowego
Aktualizacja dodaje dwa nowe tryby trudności: normalny i łatwy (do tej pory dostępny był tylko jeden), które pozwalają dostosować grę do własnych preferencji. Tryb normalny nieco podnosi poprzeczkę, oferując bardziej wymagające zarządzanie finansami i infrastrukturą oraz zmniejszając startowe fundusze i eliminując wsparcie rządowe. Tryb łatwy czyni zaś rozwój miasta bardziej przystępnym poprzez zwiększone dofinansowania i zmniejszenie kosztów utrzymania terenów (via PCGamesn).
Twórcy wprowadzili też kilka istotnych zmian dotyczących transportu:
- Pojazdy blokujące skrzyżowania mają teraz priorytet opuszczenia ich, co powinno ograniczyć korki.
- Autobusy nie wykonują już nieoczekiwanych manewrów po opuszczeniu przystanku.
- Czas oczekiwania na taksówki został skrócony, co ma poprawić płynność ruchu w mieście.
Oprócz tego pojemność budynków Garbage City Service odpowiedzialnych za wywóz śmieci została zwiększona, dzięki czemu problem gromadzenia się odpadów w naszym mieście będzie mniej uciążliwy.
Koniec z „patodeweloperką”?
Jednym z kluczowych ulepszeń jest rozbudowa „systemu bezdomności”. Nowy panel statystyk pozwala śledzić liczbę osób w kryzysie bezdomności oraz analizować ich sytuację życiową. Gracze mogą teraz lepiej reagować na problem, dostosowując politykę mieszkaniową i rynek pracy do potrzeb społeczności. Dodatkowo młodzi dorośli nie opuszczają już automatycznie rodzinnych domów – pozostają w nich, dopóki nie znajdą zatrudnienia i nie zgromadzą odpowiednich środków finansowych (sztuka imituje życie… czy coś takiego).
Z okazji 10-lecia serii do gry dodano też 10 nowych parków, w tym m.in. Chirper Park, Basketball Center oraz Dog Activity Park. Oprócz aktualizacji do gry trafiły trzy Creator Packs:
- Dragon Gate (Emperor Li) – strefa handlowa inspirowana chińską architekturą (nowe budynki usługowe i świątynia);
- Leisure Venues (Gruny) – zestaw budynków rekreacyjnych, w tym kino, muzeum i arena e-sportowa.
- Mediterranean Heritage (Zarrix) – śródziemnomorska zabudowa mieszkalna oraz nowe budynki usługowe, np. szkoły i komisariat policji.
Aktualizacja 1.2.5f1 jest już oczywiście dostępna dla wszystkich graczy Cities: Skylines 2 – pełną listę poprawek i nowości znajdziecie zaś w oficjalnym ogłoszeniu twórców, podobnie jak szczegółowe informacje o Creator Pack’ach.