Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 marca 2025, 18:03

autor: Michał Harat

Gigantyczna aktualizacja Cities: Skylines 2 rozbudowuje system bezdomności, imitując prawdziwe życie. Colossal Order dodaje też poziomy trudności i poprawia ruch drogowy

Cities: Skylines 2 otrzymało nową aktualizację. Patch 1.2.5f1 przynosi liczne poprawki, usprawnia m.in. system ruchu drogowego, a także wprowadza poziomy tryby trudności. Od teraz w strategię studia Colossal Order zagramy także na „łatwym”.

Źródło fot. Colossal Order
i

Studio Colossal Order udostępniło dziś nową aktualizację do Cities: Skylines 2, która przynosi szereg poprawek i ulepszeń. Patch 1.2.5f1 wprowadza nowe poziomy trudności, rozwiązuje dotychczasowe problemy z ruchem drogowym oraz znacząco usprawnia „system bezdomności” w grze. To kolejny krok w stronę poprawy odbioru tytułu, który od premiery spotykał się z mieszanymi opiniami graczy.

Poziomy trudności i lepsza symulacja ruchu drogowego

Aktualizacja dodaje dwa nowe tryby trudności: normalny i łatwy (do tej pory dostępny był tylko jeden), które pozwalają dostosować grę do własnych preferencji. Tryb normalny nieco podnosi poprzeczkę, oferując bardziej wymagające zarządzanie finansami i infrastrukturą oraz zmniejszając startowe fundusze i eliminując wsparcie rządowe. Tryb łatwy czyni zaś rozwój miasta bardziej przystępnym poprzez zwiększone dofinansowania i zmniejszenie kosztów utrzymania terenów (via PCGamesn).

Twórcy wprowadzili też kilka istotnych zmian dotyczących transportu:

  1. Pojazdy blokujące skrzyżowania mają teraz priorytet opuszczenia ich, co powinno ograniczyć korki.
  2. Autobusy nie wykonują już nieoczekiwanych manewrów po opuszczeniu przystanku.
  3. Czas oczekiwania na taksówki został skrócony, co ma poprawić płynność ruchu w mieście.

Oprócz tego pojemność budynków Garbage City Service odpowiedzialnych za wywóz śmieci została zwiększona, dzięki czemu problem gromadzenia się odpadów w naszym mieście będzie mniej uciążliwy.

Koniec z „patodeweloperką”?

Jednym z kluczowych ulepszeń jest rozbudowa „systemu bezdomności”. Nowy panel statystyk pozwala śledzić liczbę osób w kryzysie bezdomności oraz analizować ich sytuację życiową. Gracze mogą teraz lepiej reagować na problem, dostosowując politykę mieszkaniową i rynek pracy do potrzeb społeczności. Dodatkowo młodzi dorośli nie opuszczają już automatycznie rodzinnych domów – pozostają w nich, dopóki nie znajdą zatrudnienia i nie zgromadzą odpowiednich środków finansowych (sztuka imituje życie… czy coś takiego).

Z okazji 10-lecia serii do gry dodano też 10 nowych parków, w tym m.in. Chirper Park, Basketball Center oraz Dog Activity Park. Oprócz aktualizacji do gry trafiły trzy Creator Packs:

  1. Dragon Gate (Emperor Li) – strefa handlowa inspirowana chińską architekturą (nowe budynki usługowe i świątynia);
  2. Leisure Venues (Gruny) – zestaw budynków rekreacyjnych, w tym kino, muzeum i arena e-sportowa.
  3. Mediterranean Heritage (Zarrix) – śródziemnomorska zabudowa mieszkalna oraz nowe budynki usługowe, np. szkoły i komisariat policji.

Aktualizacja 1.2.5f1 jest już oczywiście dostępna dla wszystkich graczy Cities: Skylines 2 – pełną listę poprawek i nowości znajdziecie zaś w oficjalnym ogłoszeniu twórców, podobnie jak szczegółowe informacje o Creator Pack’ach.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej