Ostatni patch do Crysis Remastered na PC przyniósł znaczny skok wydajności
Pecetowy Crysis Remastered otrzymał ostatni patch. Na szczęście wprowadza on istotne zmiany, dzięki którym gra działa o wiele lepiej niż dotychczas.
Wygląda na to, że studio Crytek położyło kres memom o „topieniu” pecetów przez Crysisa. Twórcy udostępnili kolejną aktualizację Crysis Remastered, która poprawia działanie gry na PC. Rzekomo jest to „najistotniejszy patch z dotychczasowych”.
Jest to też „ostatni patch dla Crysis Remastered Trilogy” na komputerach osobistych (mimo że pakiet nie jest dostępny na Steamie, lecz wyłącznie w Epic Games Store – być może zaszła tu jakaś pomyłka). Crytek chce bowiem skupić się na niedawno zapowiedzianej czwartej odsłonie serii.
Może Cię zainteresować:
- Crysis – jak dzisiaj zagrać w multiplayer
- Gram w Dying Light 2 na siedmioletniej karcie graficznej… Nie jest źle, ale znalazłem lepsze rozwiązanie
Crysis to seria, której udała się niemała sztuka: komputery nie dawały rady nie tylko pierwszej odsłonie z 2006 roku, ale też wydanemu kilkanaście lat później remasterowi. W 2020 r. Crysis Remastered okazał się zbyt wymagający dla RTX-a 2080 z włączonymi ustawieniami graficznymi Very High, nawet w rozdzielczości 1080p.
Owszem od tego czasu dzięki aktualizacjom sytuacja znacznie się poprawiła (co widać także na konsolach), ale Crysis Remastered wciąż potrafi dać popalić pecetom (na szczęście rzadko dosłownie). Zwłaszcza po włączeniu ustawień o wiele mówiącej nazwie „Can It Run Crysis”.
Crysis Remastered Patch 3 – lista zmian
Crytek nie rozpisał się zbytnio na temat wprowadzonych zmian. W ogłoszeniu na Steamie w zasadzie ograniczono sie do ogólników:
- znacznie poprawiono wydajność GPU i CPU;
- zwiększono stabilność;
- dodano karty kolekcjonerskie Steama;
- wprowadzono strumieniowanie tekstur;
- naprawiono rozmaite błędy, m.in. w menu głównym i związane z dźwiękiem, DLSS, cząstkami oświetlenia etc.
Oczywiście to nie szczegóły „poprawionej wydajności” są tu najważniejsze, lecz to, czy rzeczywiście da się dostrzec różnicę. Wygląda na to, że tak jest w istocie. Gracze donoszą, że po Patch 3 Crysis Remastered działa nieporównywalnie lepiej niż przed aktualizacją.
Patch 3 okiem graczy
Nawet w dotychczas najbardziej wymagających sekcjach i w rozdzielczości 4K płynność animacji znacznie wzrosła. Internauci, którzy wcześniej mieli problem z utrzymaniem stabilnych 40 klatek na sekundę na niskich ustawieniach w rozdzielczości 1440p, teraz bez problemu bawią się w 120 fps.
Natomiast osoby preferujące zabawę w 4K w końcu mogą cieszyć się płynnymi 60 klatkami na sekundę albo nawet spróbować zabawy na ustawieniach „Can It Run Crysis” (choć raczej w 30 fps, a i to na mocniejszych konfiguracjach). Oczywiście oznacza to też, że gracze mogą zagrać w Crysis Remastered na wyższych ustawieniach bez konieczności oglądania „slajdów”.
Jednakże w sieci da się też znaleźć rzadkie narzekania na Patch 3. Chodzi o wciąż brakujące animacje i funkcje, w tym wsparcie dla przechowywania zapisów w Steam Cloud oraz – choć na to raczej nie było co liczyć – tryb wieloosobowy.