Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2021, 09:56

Crysis Remastered w końcu ze wsparciem 60 FPS na PS5 i XSX/S

Crysis Remastered otrzymał nową aktualizację na konsolach Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Oprócz dodania brakującej misji patch wprowadza nowe tryby graficzne i wsparcie 60 FPS na platformach dziewiątej generacji.

Crysis Remastered doczekał się wyczekiwanej aktualizacji na konsolach Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Na PC łatka została udostępniona już w grudniu i był to kolejny patch poprawiający działanie gry na komputerach osobistych (choć nie w takim stopniu, co choćby wersja 1.3) oraz przywracający pewną istotną zawartość. Nie inaczej jest w przypadku PlayStation i Xboksów, dzięki czemu poziom Ascension po raz pierwszy jest dostępny na konsolach stacjonarnych.

Co więcej, na platformach dziewiątej generacji pojawiły się trzy tryby graficzne: Performance, Quality oraz Ray Tracing. Pozwalają one na grę w maksymalnej rozdzielczości odpowiednio 1080p, 4K oraz 2K przy płynności wyświetlania animacji na poziomie do 60 klatek na sekundę (30 FPS w przypadku opcji Quality i Ray Tracing na Xboksie Series S). Redakcja Digital Foundry miała okazję przetestować te nowinki przed debiutem aktualizacji, ale tylko na konsolach Xbox Series X/S. Niestety, nawet z dynamicznym skalowaniem rozdzielczości na XSX zdarzały się spadki poniżej 60 klatek na sekundę (z rzadka do 50 FPS na ustawieniach Quality i nawet mniej przy włączonym ray tracingu). Znacznie lepiej wygląda to w trybie „wydajnościowym”, choć i tu grze zdarzyło się zgubić kilka klatek w pojedynczych scenach. Materiał możecie obejrzeć poniżej.

Prócz tego patch wprowadza klasyczne menu nanokombinezonu, poprawia liczne błędy, w tym te związane z przymusowym zamykaniem gry w trakcie ładowania misji i takie czy inne braki wizualne. Pełną listę zmian dla platform Sony oraz Microsoftu znajdziecie w oficjalnych wątkach aktualizacji w serwisie Reddit.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej