Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 grudnia 2021, 16:04

Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność

Nowa aktualizacja Horizon: Zero Dawn w końcu pozwala korzystać z dobrodziejstw DLSS oraz FidelityFX Super Resolution w pecetowym wydaniu gry.

Obecnie uwaga studia Guerrilla Games niewątpliwie skupia się na Horizon: Forbidden West. Dość rzucić okiem na długie, regularnie udostępniane wpisy na oficjalnym blogu marki PlayStation. Jednakże deweloperzy znaleźli też chwilę na przygotowanie drobnej, ale ważnej aktualizacji dla „jedynki”. Od dziś pecetowe Horizon: Zero Dawn pozwala korzystać z technologii DLSS na GeForce’ach oraz FidelityFX Super Resolution na Radeonach. Ta druga zastąpiła starsze FidelityFX CAS, które dotychczas wspierała produkcja.

Dla przypomnienia: obie funkcje pozwalają znacznie zwiększyć wydajność w grach bez spadku jakości obrazu. Innymi słowy, od teraz posiadacze Horizon: Zero Dawn na PC mogą liczyć na płynniejsze wyświetlanie animacji na swoich komputerach. Pierwsze porównania pokazują, że włączenie DLSS lub Fidelity FX Super Resolution pozwala zyskać kilkanaście fps przy zabawie w rozdzielczości 4K.

Aktualizacja o numerze 1.11 to także garść innych poprawek związanych z wydajnością, w tym zarządzaniem shaderami przez aplikacje. Przekładają się one na szybsze uruchamianie produkcji, zredukowanie zacinania animacji spowodowanego kompilowaniem shaderów w trakcie rozgrywki oraz skrócenie ekranów ładowania. Niestety, to ostatnie dotyczy tylko „szybszych” procesorów – na niektórych systemach wczytywanie może zajmować nawet więcej czasu niż dotychczas. Ponadto na wszystkich konfiguracjach sprzętowych może się tymczasowo zwiększyć użycie CPU.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej