DLSS - sprzęt i technologie

Star Wars: Outlaws powinno teraz działać o niebo lepiej na RTX z serii 50 i PS5 Pro. To zasługa wsparcia dla DLSS 4 i PSSR
Michał Harat, 6 lutego 2025, 17:17
Ubisoft udostępnił kolejną aktualizację do Star Wars: Outlaws. Tym razem to coś dla fanów technologii DLSS oraz PSSR.

Gracze sprawdzili DLSS 4. To najlepszy upscaler, jaki przygotowała Nvidia
Zbigniew Woźnicki, 24 stycznia 2025, 11:45
DLSS 4 jest już dostępny w Cyberpunku 2077. Gracze testują nową wersję upscalera w innych grach i według opinii to najlepszy DLSS, jaki stworzyła Nvidia.

Cyberpunk 2077 dostał patch 2.21, a w nim zapowiadaną opcję graficzną
Jakub Błażewicz, 23 stycznia 2025, 12:43
Patch 2.21 do Cyberpunk 2077 wprowadza sporo poprawek, ale też wsparcie technologii DLSS 4.

8 GB VRAM-u w kartach graficznych to często za mało. DLSS 4 może częściowo rozwiązać ten problem
Zbigniew Woźnicki, 15 stycznia 2025, 10:40
Nie tylko RTX-y 50 skorzystają z możliwości DLSS 4. Generacja klatek poprawi też wydajność RTX-ów 40, które będą zużywały mniej VRAM-u.

Nowa wersja Nvidia App włączy DLAA w grach, które nie obsługują funkcji
Zbigniew Woźnicki, 14 stycznia 2025, 10:46
Nvidia App ma wkrótce otrzymać aktualizację, która pozwoli nadpisać ustawienia gier. Umożliwi to m.in. uruchomienie DLAA w produkcjach, które nie obsługują tej technologii.

„Generowanie klatek jest dla casuali”. RTX 50, DLSS 4 i multigenerowanie klatek wzburzyły Internet
Zbigniew Woźnicki, 9 stycznia 2025, 11:13
Nvidia zaprezentowała RTX-y 50. Karty obsłużą DLSS 4 i multigenerowanie klatek. W sieci aż huczy od głosów niezadowolonych graczy, według których „sztuczne klatki” mają przykryć niedociągnięcia.

Bez AI nie da się już tworzyć grafiki, twierdzi szef Nvidii
Zbigniew Woźnicki, 16 września 2024, 09:45
Sztuczna inteligencja stała się nieodłącznym elementem generowania grafiki komputerowej. Dyrektor generalny Nvidii Jen-Hsun Huang stwierdził, że bez wsparcia AI jest to już wręcz niemożliwe.

Black Myth: Wukong i Star Wars Outlaws z DLSS 3 i ray tracingiem w aktualizacji GeForce Game Ready 560.94
Zbigniew Woźnicki, 21 sierpnia 2024, 12:15
Nowe sterowniki GeForce Game Ready 560.94 są dostępne do pobrania. Tym samym Nvidia zaoferowała wsparcie dla Black Myth: Wukong i Star Wars Outlaws. Przy okazji potwierdzono nowego RTX-a 4070.

Z tym modem Cyberpunk 2077 działa jeszcze lepiej. Nowa wersja modyfikacji poprawia działanie path tracingu
Zbigniew Woźnicki, 12 sierpnia 2024, 10:55
Nowa wersja jednej z bardziej popularnych modyfikacji do Cyberpunka 2077 optymalizuje działanie path tracingu. Dzięki temu gra działa wydajniej – gracze są w stanie zyskać nawet 20 klatek na sekundę lub więcej.

W Star Wars: Outlaws bez DLSS-a możemy zapomnieć o graniu w 1080p
Zbigniew Woźnicki, 5 sierpnia 2024, 09:45
Wymagania sprzętowe Star Wars: Outlaws zdradzają, że bez DLSS i FSR wielu graczy mogłoby zapomnieć o ogrywaniu gwiezdnowojennej przygody w Full HD. Technologie, które miały pomagać starszym sprzętom, stają się normą na premierę.

Microsoft udostępnia developerom DirectSR. Technologia ułatwiająca implementację skalowania obrazu coraz bliżej
Kamil Cuber, 30 maja 2024, 18:23
Microsoft wprowadził technologię DirectSR do pakietu Agile software development kit. Dzięki temu programiści uzyskali do niej dostęp.

AMD FSR 3 trafił na konsole. Teraz można osiągnąć 60 fps w grach, które miały z tym problem
Jakub Błażewicz, 29 maja 2024, 12:14
Immortals of Aveum to pierwsza gra oferująca wsparcie technologii FidelityFX Super Resolution 3 na konsolach. Do perfekcji trochę brakuje, ale wzrost fps o 72% robi wrażenie.

Nowe sterowniki Nvidia Game Ready przygotowują graczy na premierę Manor Lords, tytuł dostanie też DLSS 2
Zbigniew Woźnicki, 16 kwietnia 2024, 18:26
Fani strategii i posiadacze kart GeForce RTX mogą szykować się na satysfakcjonującą wydajność Manor Lords. Polska produkcja otrzyma wsparcie DLSS 2 oraz sterowniki GeForce Game Ready.

Star Wars Outlaws i Black Myth: Wukong zrobią użytek z technologii Nvidia DLSS 3.5 oraz ray tracingu. Zobacz nowe filmy z gier
Kamil Kleszyk, 14 marca 2024, 16:13
Firma Nvidia ujawniła kolejne produkcje, które w najbliższych miesiącach trafią do i tak już pokaźnej grupy gier korzystających z technologii DLSS 3 oraz ray tracingu.

DLSS 3.5 i Ray Tracing, czyli nowa rzeczywistość gier wideo
Remigiusz Różański, 20 grudnia 2023, 14:46
Ray Tracing, Ray Reconstruction, Path Tracing, DLSS, DLAA, Reflex – niezrozumiałe terminy mogą wprawić raczkującego gracza w zakłopotanie. Nie martwcie się, na początek wystarczy zapamiętać, że wszystkie te nowości obsługiwane są przez karty graficzne NVIDIA GeForce RTX.
![Starfield na PC oficjalnie z DLSS w wersji beta; twórcy dodają też obiecaną opcję [Aktualizacja]](/i/w/h1/720_437167906.jpg)
Starfield na PC oficjalnie z DLSS w wersji beta; twórcy dodają też obiecaną opcję [Aktualizacja]
Jakub Błażewicz, 10 listopada 2023, 19:43
DLSS wreszcie trafił do Starfielda, choć na razie jedynie w wersji beta na Steamie. Patch 1.8.83 doda też kolejną z funkcji zapowiedzianych przez Bethesdę.

Starfield dostanie wydajnościowego kopa, nadciąga wsparcie dla DLSS i FSR3
Jakub Błażewicz, 2 listopada 2023, 09:10
Bethesda szykuje się do dodania do Starfielda kolejnej obiecanej i wyczekiwanej przez wielu graczy funkcji, aczkolwiek na razie DLSS otrzymamy tylko w wersji beta.

Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5
Krystian Pieniążek, 25 października 2023, 08:21
Alan Wake 2 wykorzysta zarówno ray tracing, jak i technologię DLSS 3.5. Firma Nvidia opublikowała gameplay, na którym prezentuje ich dobrodziejstwa.

Assassin's Creed: Mirage z obsługą DLSS, ale nie dzięki Ubisoftowi
Adrian Werner, 18 października 2023, 14:41
Fan o ksywce LukeFZ udostepnił darmową modyfikację, która dodaje pełne wsparcie dla DLSS do gry Assassin's Creed: Mirage. Wcześniej moder zrobił to samo dla Lies of P.

FSR 3 - miała być rewolucja, a jest lekka poprawa
Arkadiusz Strzała, 4 października 2023, 13:50
Nowa wersja technologii FidelityFX Super Resolution 3 miała być prawdziwą rewolucją, jakie więc są wyniki testów? Chyba nie jest tak dobrze, jak życzyłoby sobie AMD.

Nie wszystkim się to spodoba, ale DLSS i FSR to przyszłość branży, według Nvidii
Arkadiusz Strzała, 21 września 2023, 15:57
Korzystanie z FSR i DLSS w przyszłości ma być powszechne, a natywna rozdzielczość straci na znaczeniu. Tak przynajmniej sądzi Nvidia.

Nintendo zatrudni inżyniera do pracy nad DLSS; prawdopodobnie chodzi o Switcha 2
Krystian Łukasik, 19 września 2023, 17:45
Ogłoszenie Nintendo o poszukiwaniu eksperta od DLSS budzi ogromne emocje wśród fanów. Czy to zapowiedź nadchodzącej rewolucji w jakości grafiki na handheldach?

Mod dodający DLSS do gry Starfield już dostępny
Adrian Werner, 1 września 2023, 09:22
Moder PureDark już udostępnił modyfikację, która dodaje do gry Starfield obsługę technologii DLSS.

Nowy film z Cyberpunk 2077: Phantom Liberty pokazuje, jak DLSS 3.5 poprawia działanie gry
Hubert Śledziewski, 22 sierpnia 2023, 17:54
Nvidia zapowiedziała technologię DLSS 3.5, która znacząco poprawi jakość promieni w grach. Oto, jak prezentuje się ona w Cyberpunku 2077: Phantom Liberty.

AMD może blokować DLSS w niektórych grach AAA
Michał Ciężadlik, 22 czerwca 2023, 13:46
Walka Nvidii z AMD rozciąga się na wiele płaszczyzn. Okazuje się, że ci drudzy mogą blokować konkurencyjny DLSS w grach objętych ich sponsoringiem.

Star Wars Jedi: Survivor z większą liczbą fps-ów dzięki DLSS 3 Mod
Kamil Kleszyk, 2 maja 2023, 11:22
Podczas gdy Respawn Entertainment pracuje nad kolejnymi aktualizacjami do Star Wars Jedi: Survivor, gracze wypuszczają modyfikacje poprawiające działanie gry.

Cyberpunk 2077 i RDR2 zyskały poprawę grafiki z DLSS 2.5.1
Kamil Kleszyk, 22 stycznia 2023, 11:47
Wraz z wydaniem aktualizacji DLSS do wersji 2.5.1 produkcje obsługiwane przez ową technologię Nvidii zyskały na jakości grafiki. Zobaczcie, jak prezentuje się to na przykładzie Cyberpunka 2077 i Red Dead Redemption 2.

Skyrim ze wsparciem DLSS i innych funkcji; nawet 50 FPS więcej bez strat w grafice
Jakub Tarchała, 12 grudnia 2022, 10:48
Modyfikacje graficzne do Skyrima potrafią wycisnąć ostatnie soki nawet z najmocniejszych komputerów. Najnowsze narzędzie pozwala znacząco poprawić wydajność gry, nawet na słabszych konfiguracjach.

Kolejny update Cyberpunka 2077 doda wsparcie DLSS 3 i lepszy ray tracing
Zuzanna Domeradzka, 20 września 2022, 21:24
Nvidia ogłosiła dzisiaj, że wsparcie dla technologii DLSS w wersji 3 otrzyma ponad 35 nowych gier i aplikacji. Wśród nich ma znaleźć się Cyberpunk 2077, który dostanie również tryb Ray Tracing: Overdrive.

Z tym modem RDR2 będzie działać u Was lepiej
Adrian Werner, 6 lipca 2022, 13:23
Rockstar Games na razie nie zamierza dodać wsparcia dla wydajnościowej technologii FidelityFX Super Resolution 2.0 do RDR2, więc fani zakasali rękawy i zrobili to sami.

Microsoft Flight Simulator w tym roku otrzyma wsparcie dla DLSS
Miriam Moszczyńska, 29 stycznia 2022, 12:44
Microsoft Flight Simulator dopiero od niedawna obsługuje DirectX 12, a twórcy zapowiadają już wsparcie dla technologii DLSS dla pecetowej wersji gry.

Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność
Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2021, 16:04
Nowa aktualizacja Horizon: Zero Dawn w końcu pozwala korzystać z dobrodziejstw DLSS oraz FidelityFX Super Resolution w pecetowym wydaniu gry.

Patch 2.3 do Diablo 2: Resurrected już dostępny
Miłosz Szubert, 3 grudnia 2021, 13:35
Diablo 2: Resurrected na PC otrzymało ostatnio nową aktualizację. Nosi ona sygnaturę 2.3 i wprowadza między innymi kilka nowych opcji związanych z rozgrywką oraz wsparcie dla Nvidia DLSS.

Hellblade: Senua's Sacrifice na PC otrzymało darmowe ulepszenia; m.in. DLSS i ray tracing
Adam Królak, 16 listopada 2021, 22:15
Hellblade: Senua's Sacrifice na PC otrzymało nową aktualizację, która wprowadza m.in. wsparcie dla technologii ray tracingu, DLSS oraz FSR. Zmiany możemy podziwiać na krótkim trailerze, opublikowanym w sieci.

Battlefield 2042 na PC piękniejszy dzięki opcjom od Nvidii; konsole bez 120 fps na premierę
Michał Zegar, 2 listopada 2021, 19:35
Battlefield 2042 na PC zadebiutuje ze wsparciem dla ray tracingu, technologii Nvidia DLSS oraz Nvidia Reflex. Tryb 120 fps na konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S najpewniej nie pojawi się w najbliższym czasie – twórcy podają powód.

God of War na PC to 4K, ultrawide, DLSS i brak limitu fps
Adrian Werner, 21 października 2021, 11:00
Pecetowa wersja God of War zapowiada się imponująco. Będziemy mogli bawić się w 4K i bez limitu fps, a gra będzie wspierała DLSS oraz monitory ultrawide. Ulepszone zostaną także cienie i odbicia.

Alan Wake Remastered z DLSS dwukrotnie bardziej wydajny, zyskał również Deathloop
Adrian Werner, 21 września 2021, 10:07
Dzięki technologii DLSS Alan Wake Remastered ma być nawet dwukrotnie bardziej wydajny. Z kolei dodanie wsparcia dla Nvidia Reflex ograniczyło przycinanie w Deathloop.

Black Myth: Wukong przenosi się na UE5; rozgrywka nadal zachwyca
Paweł Musiolik, 21 sierpnia 2021, 10:09
Produkcja Black Myth: Wukong została przeniesiona na Unreal Engine 5, co pozwoli podnieść jakość grafiki. Najnowsze wideo prezentujące rozgrywkę ponownie zachwyca.

Red Dead Redemption 2 - wsparcie dla DLSS pojawi się jeszcze w lipcu
Adam Królak, 8 lipca 2021, 13:55
Nadchodzące DLC do Red Dead Online oprócz nowej zawartości przynieść ma także wsparcie dla Nvidia DLSS. Rockstar Games potwierdza datę wprowadzenia technologii do RDR2.

Microsoft chce piękniejszych gier z większą liczbą fps-ów, pomoże w tym AI
Michał Ciężadlik, 7 lipca 2021, 11:38
Microsoft zamierza wprowadzić technologię upscalingu do konsol Xbox Series X|S. W tym celu poszukiwani są nowi pracownicy działu software.

DLSS z trybem Ultra Quality - Nvidia może pracować nad jeszcze lepszym skalowaniem
Arkadiusz Strzała, 1 lipca 2021, 14:53
Nvidia prawdopodobnie pracuje nad trybem Ultra Quality w DLSS 2.0. Tak wynika z pewnych informacji zawartych w dokumentacji Unreal Engine 5. To oczywiście może być odpowiedź na analogiczne ustawienie w AMD FidelityFX.

Doom Eternal otrzymał dużą aktualizację; wsparcie DLSS, ray tracing i dwie nowe mapy
Przemysław Dygas, 30 czerwca 2021, 11:26
Doom Eternal wzbogacił się właśnie o dużą aktualizację. Oprócz poprawek błędów i zmian w balansie gra otrzymała wsparcie Nividia DLSS 2.0 oraz ray tracingu, a także dwie nowe mapy.

Battlefield 2042 skorzysta ze wsparcia Nvidia DLSS i Reflex
Przemysław Dygas, 30 czerwca 2021, 09:26
Battlefield 2042 skorzysta ze wsparcia funkcji dostarczanych przez firmę Nvidia. Dzięki zastosowaniu DLSS oraz Reflex gra zaoferuje więcej klatek na sekundę i mniejsze opóźnienia.

FidelityFX Super Resolution od AMD gotowe; lista gier wykorzystujących technologię
Arkadiusz Strzała, 23 czerwca 2021, 12:21
Odpowiedź AMD na technologię DLSS, czyli Fidelity FX Super Resolution, jest już gotowa do wprowadzenia. Na początek obsługuje ją siedem gier, z czasem ta liczba ulegnie zwiększeniu.

Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS
Jakub Błażewicz, 21 czerwca 2021, 17:00
Rust doczeka się aktualizacji dodającej wsparcie DLSS. Informację przekazała firma Nvidia, która nie omieszkała pochwalić się obsługą tej technologii w ponad 55 tytułach.

DLSS w Rainbow Six: Siege zapewnia nawet do 50% większą wydajność
Jakub Błażewicz, 14 czerwca 2021, 21:31
Nvidia poinformowała o wprowadzeniu zapowiadanego wsparcia DLSS w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Firma zapewnia, że technologia ta pozwala na działanie gry wydajniejsze nawet o 50% w rozdzielczości 4K.

The Ascent z obsługą ray tracingu i DLSS na PC
Hubert Śledziewski, 4 czerwca 2021, 09:19
Gra The Ascent od studia Neon Giant otrzyma na PC wsparcie dla ray tracingu i DLSS. Wydawca produkcji, firma Curve Digital, opublikowała nowy trailer, pokazujący wykorzystanie obydwu technologii.

Red Dead Redemption 2 i Rainbow Six: Siege wkrótce ze wsparciem dla DLSS
Miłosz Szubert, 1 czerwca 2021, 15:40
Firma Nvidia ogłosiła dwie kolejne gry, które otrzymają wsparcie dla technologii DLSS. Będą to Red Dead Redemption 2 od studia Rockstar oraz Tom Clancy's Rainbow Six: Siege od firmy Ubisoft.

AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
Przemysław Dygas, 1 czerwca 2021, 12:12
AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.

Doom Eternal wreszcie obsłuży ray tracing i DLSS w nowej aktualizacji
Angelika Kałdus, 1 czerwca 2021, 11:09
Doom Eternal RTX to aktualizacja, która wprowadzi do strzelanki id Software technologie ray tracingu i DLSS. Nvidia wesprze ją sterownikami dla kart graficznych GeForce.