DLSS - sprzęt i technologie
Bez AI nie da się już tworzyć grafiki, twierdzi szef Nvidii
Zbigniew Woźnicki, 16 września 2024, 09:45
Sztuczna inteligencja stała się nieodłącznym elementem generowania grafiki komputerowej. Dyrektor generalny Nvidii Jen-Hsun Huang stwierdził, że bez wsparcia AI jest to już wręcz niemożliwe.
Black Myth: Wukong i Star Wars Outlaws z DLSS 3 i ray tracingiem w aktualizacji GeForce Game Ready 560.94
Zbigniew Woźnicki, 21 sierpnia 2024, 12:15
Nowe sterowniki GeForce Game Ready 560.94 są dostępne do pobrania. Tym samym Nvidia zaoferowała wsparcie dla Black Myth: Wukong i Star Wars Outlaws. Przy okazji potwierdzono nowego RTX-a 4070.
Z tym modem Cyberpunk 2077 działa jeszcze lepiej. Nowa wersja modyfikacji poprawia działanie path tracingu
Zbigniew Woźnicki, 12 sierpnia 2024, 10:55
Nowa wersja jednej z bardziej popularnych modyfikacji do Cyberpunka 2077 optymalizuje działanie path tracingu. Dzięki temu gra działa wydajniej – gracze są w stanie zyskać nawet 20 klatek na sekundę lub więcej.
W Star Wars: Outlaws bez DLSS-a możemy zapomnieć o graniu w 1080p
Zbigniew Woźnicki, 5 sierpnia 2024, 09:45
Wymagania sprzętowe Star Wars: Outlaws zdradzają, że bez DLSS i FSR wielu graczy mogłoby zapomnieć o ogrywaniu gwiezdnowojennej przygody w Full HD. Technologie, które miały pomagać starszym sprzętom, stają się normą na premierę.
Microsoft udostępnia developerom DirectSR. Technologia ułatwiająca implementację skalowania obrazu coraz bliżej
Kamil Cuber, 30 maja 2024, 18:23
Microsoft wprowadził technologię DirectSR do pakietu Agile software development kit. Dzięki temu programiści uzyskali do niej dostęp.
AMD FSR 3 trafił na konsole. Teraz można osiągnąć 60 fps w grach, które miały z tym problem
Jakub Błażewicz, 29 maja 2024, 12:14
Immortals of Aveum to pierwsza gra oferująca wsparcie technologii FidelityFX Super Resolution 3 na konsolach. Do perfekcji trochę brakuje, ale wzrost fps o 72% robi wrażenie.
Nowe sterowniki Nvidia Game Ready przygotowują graczy na premierę Manor Lords, tytuł dostanie też DLSS 2
Zbigniew Woźnicki, 16 kwietnia 2024, 18:26
Fani strategii i posiadacze kart GeForce RTX mogą szykować się na satysfakcjonującą wydajność Manor Lords. Polska produkcja otrzyma wsparcie DLSS 2 oraz sterowniki GeForce Game Ready.
Star Wars Outlaws i Black Myth: Wukong zrobią użytek z technologii Nvidia DLSS 3.5 oraz ray tracingu. Zobacz nowe filmy z gier
Kamil Kleszyk, 14 marca 2024, 16:13
Firma Nvidia ujawniła kolejne produkcje, które w najbliższych miesiącach trafią do i tak już pokaźnej grupy gier korzystających z technologii DLSS 3 oraz ray tracingu.
DLSS 3.5 i Ray Tracing, czyli nowa rzeczywistość gier wideo
Remigiusz Różański, 20 grudnia 2023, 14:46
Ray Tracing, Ray Reconstruction, Path Tracing, DLSS, DLAA, Reflex – niezrozumiałe terminy mogą wprawić raczkującego gracza w zakłopotanie. Nie martwcie się, na początek wystarczy zapamiętać, że wszystkie te nowości obsługiwane są przez karty graficzne NVIDIA GeForce RTX.
Starfield na PC oficjalnie z DLSS w wersji beta; twórcy dodają też obiecaną opcję [Aktualizacja]
Jakub Błażewicz, 10 listopada 2023, 19:43
DLSS wreszcie trafił do Starfielda, choć na razie jedynie w wersji beta na Steamie. Patch 1.8.83 doda też kolejną z funkcji zapowiedzianych przez Bethesdę.
Starfield dostanie wydajnościowego kopa, nadciąga wsparcie dla DLSS i FSR3
Jakub Błażewicz, 2 listopada 2023, 09:10
Bethesda szykuje się do dodania do Starfielda kolejnej obiecanej i wyczekiwanej przez wielu graczy funkcji, aczkolwiek na razie DLSS otrzymamy tylko w wersji beta.
Nowy gameplay z Alan Wake 2 pokazuje zalety ray tracingu i technologii DLSS 3.5
Krystian Pieniążek, 25 października 2023, 08:21
Alan Wake 2 wykorzysta zarówno ray tracing, jak i technologię DLSS 3.5. Firma Nvidia opublikowała gameplay, na którym prezentuje ich dobrodziejstwa.
Assassin's Creed: Mirage z obsługą DLSS, ale nie dzięki Ubisoftowi
Adrian Werner, 18 października 2023, 14:41
Fan o ksywce LukeFZ udostepnił darmową modyfikację, która dodaje pełne wsparcie dla DLSS do gry Assassin's Creed: Mirage. Wcześniej moder zrobił to samo dla Lies of P.
FSR 3 - miała być rewolucja, a jest lekka poprawa
Arkadiusz Strzała, 4 października 2023, 13:50
Nowa wersja technologii FidelityFX Super Resolution 3 miała być prawdziwą rewolucją, jakie więc są wyniki testów? Chyba nie jest tak dobrze, jak życzyłoby sobie AMD.
Nie wszystkim się to spodoba, ale DLSS i FSR to przyszłość branży, według Nvidii
Arkadiusz Strzała, 21 września 2023, 15:57
Korzystanie z FSR i DLSS w przyszłości ma być powszechne, a natywna rozdzielczość straci na znaczeniu. Tak przynajmniej sądzi Nvidia.
Nintendo zatrudni inżyniera do pracy nad DLSS; prawdopodobnie chodzi o Switcha 2
Krystian Łukasik, 19 września 2023, 17:45
Ogłoszenie Nintendo o poszukiwaniu eksperta od DLSS budzi ogromne emocje wśród fanów. Czy to zapowiedź nadchodzącej rewolucji w jakości grafiki na handheldach?
Mod dodający DLSS do gry Starfield już dostępny
Adrian Werner, 1 września 2023, 09:22
Moder PureDark już udostępnił modyfikację, która dodaje do gry Starfield obsługę technologii DLSS.
Nowy film z Cyberpunk 2077: Phantom Liberty pokazuje, jak DLSS 3.5 poprawia działanie gry
Hubert Śledziewski, 22 sierpnia 2023, 17:54
Nvidia zapowiedziała technologię DLSS 3.5, która znacząco poprawi jakość promieni w grach. Oto, jak prezentuje się ona w Cyberpunku 2077: Phantom Liberty.
AMD może blokować DLSS w niektórych grach AAA
Michał Ciężadlik, 22 czerwca 2023, 13:46
Walka Nvidii z AMD rozciąga się na wiele płaszczyzn. Okazuje się, że ci drudzy mogą blokować konkurencyjny DLSS w grach objętych ich sponsoringiem.
Star Wars Jedi: Survivor z większą liczbą fps-ów dzięki DLSS 3 Mod
Kamil Kleszyk, 2 maja 2023, 11:22
Podczas gdy Respawn Entertainment pracuje nad kolejnymi aktualizacjami do Star Wars Jedi: Survivor, gracze wypuszczają modyfikacje poprawiające działanie gry.
Cyberpunk 2077 i RDR2 zyskały poprawę grafiki z DLSS 2.5.1
Kamil Kleszyk, 22 stycznia 2023, 11:47
Wraz z wydaniem aktualizacji DLSS do wersji 2.5.1 produkcje obsługiwane przez ową technologię Nvidii zyskały na jakości grafiki. Zobaczcie, jak prezentuje się to na przykładzie Cyberpunka 2077 i Red Dead Redemption 2.
Skyrim ze wsparciem DLSS i innych funkcji; nawet 50 FPS więcej bez strat w grafice
Jakub Tarchała, 12 grudnia 2022, 10:48
Modyfikacje graficzne do Skyrima potrafią wycisnąć ostatnie soki nawet z najmocniejszych komputerów. Najnowsze narzędzie pozwala znacząco poprawić wydajność gry, nawet na słabszych konfiguracjach.
Kolejny update Cyberpunka 2077 doda wsparcie DLSS 3 i lepszy ray tracing
Zuzanna Domeradzka, 20 września 2022, 21:24
Nvidia ogłosiła dzisiaj, że wsparcie dla technologii DLSS w wersji 3 otrzyma ponad 35 nowych gier i aplikacji. Wśród nich ma znaleźć się Cyberpunk 2077, który dostanie również tryb Ray Tracing: Overdrive.
Z tym modem RDR2 będzie działać u Was lepiej
Adrian Werner, 6 lipca 2022, 13:23
Rockstar Games na razie nie zamierza dodać wsparcia dla wydajnościowej technologii FidelityFX Super Resolution 2.0 do RDR2, więc fani zakasali rękawy i zrobili to sami.
Microsoft Flight Simulator w tym roku otrzyma wsparcie dla DLSS
Miriam Moszczyńska, 29 stycznia 2022, 12:44
Microsoft Flight Simulator dopiero od niedawna obsługuje DirectX 12, a twórcy zapowiadają już wsparcie dla technologii DLSS dla pecetowej wersji gry.
Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność
Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2021, 16:04
Nowa aktualizacja Horizon: Zero Dawn w końcu pozwala korzystać z dobrodziejstw DLSS oraz FidelityFX Super Resolution w pecetowym wydaniu gry.
Patch 2.3 do Diablo 2: Resurrected już dostępny
Miłosz Szubert, 3 grudnia 2021, 13:35
Diablo 2: Resurrected na PC otrzymało ostatnio nową aktualizację. Nosi ona sygnaturę 2.3 i wprowadza między innymi kilka nowych opcji związanych z rozgrywką oraz wsparcie dla Nvidia DLSS.
Hellblade: Senua's Sacrifice na PC otrzymało darmowe ulepszenia; m.in. DLSS i ray tracing
Adam Królak, 16 listopada 2021, 22:15
Hellblade: Senua's Sacrifice na PC otrzymało nową aktualizację, która wprowadza m.in. wsparcie dla technologii ray tracingu, DLSS oraz FSR. Zmiany możemy podziwiać na krótkim trailerze, opublikowanym w sieci.
Battlefield 2042 na PC piękniejszy dzięki opcjom od Nvidii; konsole bez 120 fps na premierę
Michał Zegar, 2 listopada 2021, 19:35
Battlefield 2042 na PC zadebiutuje ze wsparciem dla ray tracingu, technologii Nvidia DLSS oraz Nvidia Reflex. Tryb 120 fps na konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S najpewniej nie pojawi się w najbliższym czasie – twórcy podają powód.
God of War na PC to 4K, ultrawide, DLSS i brak limitu fps
Adrian Werner, 21 października 2021, 11:00
Pecetowa wersja God of War zapowiada się imponująco. Będziemy mogli bawić się w 4K i bez limitu fps, a gra będzie wspierała DLSS oraz monitory ultrawide. Ulepszone zostaną także cienie i odbicia.
Alan Wake Remastered z DLSS dwukrotnie bardziej wydajny, zyskał również Deathloop
Adrian Werner, 21 września 2021, 10:07
Dzięki technologii DLSS Alan Wake Remastered ma być nawet dwukrotnie bardziej wydajny. Z kolei dodanie wsparcia dla Nvidia Reflex ograniczyło przycinanie w Deathloop.
Black Myth: Wukong przenosi się na UE5; rozgrywka nadal zachwyca
Paweł Musiolik, 21 sierpnia 2021, 10:09
Produkcja Black Myth: Wukong została przeniesiona na Unreal Engine 5, co pozwoli podnieść jakość grafiki. Najnowsze wideo prezentujące rozgrywkę ponownie zachwyca.
Red Dead Redemption 2 - wsparcie dla DLSS pojawi się jeszcze w lipcu
Adam Królak, 8 lipca 2021, 13:55
Nadchodzące DLC do Red Dead Online oprócz nowej zawartości przynieść ma także wsparcie dla Nvidia DLSS. Rockstar Games potwierdza datę wprowadzenia technologii do RDR2.
Microsoft chce piękniejszych gier z większą liczbą fps-ów, pomoże w tym AI
Michał Ciężadlik, 7 lipca 2021, 11:38
Microsoft zamierza wprowadzić technologię upscalingu do konsol Xbox Series X|S. W tym celu poszukiwani są nowi pracownicy działu software.
DLSS z trybem Ultra Quality - Nvidia może pracować nad jeszcze lepszym skalowaniem
Arkadiusz Strzała, 1 lipca 2021, 14:53
Nvidia prawdopodobnie pracuje nad trybem Ultra Quality w DLSS 2.0. Tak wynika z pewnych informacji zawartych w dokumentacji Unreal Engine 5. To oczywiście może być odpowiedź na analogiczne ustawienie w AMD FidelityFX.
Doom Eternal otrzymał dużą aktualizację; wsparcie DLSS, ray tracing i dwie nowe mapy
Przemysław Dygas, 30 czerwca 2021, 11:26
Doom Eternal wzbogacił się właśnie o dużą aktualizację. Oprócz poprawek błędów i zmian w balansie gra otrzymała wsparcie Nividia DLSS 2.0 oraz ray tracingu, a także dwie nowe mapy.
Battlefield 2042 skorzysta ze wsparcia Nvidia DLSS i Reflex
Przemysław Dygas, 30 czerwca 2021, 09:26
Battlefield 2042 skorzysta ze wsparcia funkcji dostarczanych przez firmę Nvidia. Dzięki zastosowaniu DLSS oraz Reflex gra zaoferuje więcej klatek na sekundę i mniejsze opóźnienia.
FidelityFX Super Resolution od AMD gotowe; lista gier wykorzystujących technologię
Arkadiusz Strzała, 23 czerwca 2021, 12:21
Odpowiedź AMD na technologię DLSS, czyli Fidelity FX Super Resolution, jest już gotowa do wprowadzenia. Na początek obsługuje ją siedem gier, z czasem ta liczba ulegnie zwiększeniu.
Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS
Jakub Błażewicz, 21 czerwca 2021, 17:00
Rust doczeka się aktualizacji dodającej wsparcie DLSS. Informację przekazała firma Nvidia, która nie omieszkała pochwalić się obsługą tej technologii w ponad 55 tytułach.
DLSS w Rainbow Six: Siege zapewnia nawet do 50% większą wydajność
Jakub Błażewicz, 14 czerwca 2021, 21:31
Nvidia poinformowała o wprowadzeniu zapowiadanego wsparcia DLSS w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Firma zapewnia, że technologia ta pozwala na działanie gry wydajniejsze nawet o 50% w rozdzielczości 4K.
The Ascent z obsługą ray tracingu i DLSS na PC
Hubert Śledziewski, 4 czerwca 2021, 09:19
Gra The Ascent od studia Neon Giant otrzyma na PC wsparcie dla ray tracingu i DLSS. Wydawca produkcji, firma Curve Digital, opublikowała nowy trailer, pokazujący wykorzystanie obydwu technologii.
Red Dead Redemption 2 i Rainbow Six: Siege wkrótce ze wsparciem dla DLSS
Miłosz Szubert, 1 czerwca 2021, 15:40
Firma Nvidia ogłosiła dwie kolejne gry, które otrzymają wsparcie dla technologii DLSS. Będą to Red Dead Redemption 2 od studia Rockstar oraz Tom Clancy's Rainbow Six: Siege od firmy Ubisoft.
AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
Przemysław Dygas, 1 czerwca 2021, 12:12
AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.
Doom Eternal wreszcie obsłuży ray tracing i DLSS w nowej aktualizacji
Angelika Kałdus, 1 czerwca 2021, 11:09
Doom Eternal RTX to aktualizacja, która wprowadzi do strzelanki id Software technologie ray tracingu i DLSS. Nvidia wesprze ją sterownikami dla kart graficznych GeForce.
Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach
Przemysław Dygas, 19 maja 2021, 12:45
Funkcja DLSS od Nvidii trafiła do kolejnych ośmiu gier. Imponującymi efektami zastosowania technologii mogą pochwalić się takie tytuły jak No Man’s Sky czy Everspace 2.
DLSS trafi do Unity; będzie więcej gier z opcją zwiększającą wydajność
Jakub Błażewicz, 15 kwietnia 2021, 12:15
Nvidia potwierdziła wprowadzenie natywnej obsługi DLSS 2.0 dla silnika Unity. Deweloperzy korzystający tej technologii będą mogli zapewnić wsparcie tej przydatnej funkcji jeszcze w tym roku.
Patch do Crysis Remastered na PC naprawia DLSS i wyłącza Motion Blur
Bartosz Świątek, 16 marca 2021, 11:49
Gra Crysis Remastered w wersji na komputery otrzymała kolejną łatkę. Patch naprawił problemy z działaniem funkcji DLSS i tymczasowo wyłączył zbugowany efekt rozmycia Motion Blur.
Aktualizacja Crysis Remastered na PC dodaje obsługę DLSS
Paweł Musiolik, 13 marca 2021, 09:06
Najnowsza aktualizacja zremasterowanego Crysisa na PC przynosi implementację technologii DLSS 2.0, co pozwala osiągnąć wzrost wydajności nawet o 40%.
PS5 i Xbox Series X/S mogą otrzymać odpowiednik DLSS od AMD
Bartosz Świątek, 5 marca 2021, 13:25
Według jednego ze znanych youtuberów, technologia AMD mająca stanowić odpowiedź na DLSS Nvidii – FidelityFX Super Resolution – ma działać także na GPU konsol dziewiątej generacji.
Bannerlord otrzymało wsparcie dla DLSS; znaczący wzrost wydajności na kartach Nvidia
Agnieszka Adamus, 19 lutego 2021, 19:54
Do Mount and Blade 2: Bannerlord zaimplementowano obsługę technologii DLSS. Dzięki niej można uzyskać większą liczbę wyświetlanych klatek na sekundę bez obniżania ustawień grafiki.