DLSS - sprzęt i technologie (2)

AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
Przemysław Dygas, 1 czerwca 2021, 12:12
AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.

Doom Eternal wreszcie obsłuży ray tracing i DLSS w nowej aktualizacji
Angelika Kałdus, 1 czerwca 2021, 11:09
Doom Eternal RTX to aktualizacja, która wprowadzi do strzelanki id Software technologie ray tracingu i DLSS. Nvidia wesprze ją sterownikami dla kart graficznych GeForce.

Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach
Przemysław Dygas, 19 maja 2021, 12:45
Funkcja DLSS od Nvidii trafiła do kolejnych ośmiu gier. Imponującymi efektami zastosowania technologii mogą pochwalić się takie tytuły jak No Man’s Sky czy Everspace 2.

DLSS trafi do Unity; będzie więcej gier z opcją zwiększającą wydajność
Jakub Błażewicz, 15 kwietnia 2021, 12:15
Nvidia potwierdziła wprowadzenie natywnej obsługi DLSS 2.0 dla silnika Unity. Deweloperzy korzystający tej technologii będą mogli zapewnić wsparcie tej przydatnej funkcji jeszcze w tym roku.

Patch do Crysis Remastered na PC naprawia DLSS i wyłącza Motion Blur
Bartosz Świątek, 16 marca 2021, 11:49
Gra Crysis Remastered w wersji na komputery otrzymała kolejną łatkę. Patch naprawił problemy z działaniem funkcji DLSS i tymczasowo wyłączył zbugowany efekt rozmycia Motion Blur.

Aktualizacja Crysis Remastered na PC dodaje obsługę DLSS
Paweł Musiolik, 13 marca 2021, 09:06
Najnowsza aktualizacja zremasterowanego Crysisa na PC przynosi implementację technologii DLSS 2.0, co pozwala osiągnąć wzrost wydajności nawet o 40%.

PS5 i Xbox Series X/S mogą otrzymać odpowiednik DLSS od AMD
Bartosz Świątek, 5 marca 2021, 13:25
Według jednego ze znanych youtuberów, technologia AMD mająca stanowić odpowiedź na DLSS Nvidii – FidelityFX Super Resolution – ma działać także na GPU konsol dziewiątej generacji.

Bannerlord otrzymało wsparcie dla DLSS; znaczący wzrost wydajności na kartach Nvidia
Agnieszka Adamus, 19 lutego 2021, 19:54
Do Mount and Blade 2: Bannerlord zaimplementowano obsługę technologii DLSS. Dzięki niej można uzyskać większą liczbę wyświetlanych klatek na sekundę bez obniżania ustawień grafiki.

Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4
Paweł Musiolik, 13 lutego 2021, 11:21
Firma Nvidia postanowiła udostępnić technologię DLSS 2.0 szerszemu gronu twórców. Oficjalny plugin do silnika Unreal Engine 4 dostępny jest za darmo.

Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS
Bartosz Świątek, 18 listopada 2020, 11:52
Firma Nvidia opublikowała slajdy i filmy przedstawiające działanie funkcji DLSS w kilku kolejnych produkcjach. W niektórych przypadkach przyrost wydajności jest naprawdę duży, a najlepszymi przykładami są strzelanki Call of Duty: Black Ops – Cold War oraz Ready or Not.

Ray tracing i DLSS w Fortnite już dziś
Mikołaj Łaszkiewicz, 17 września 2020, 11:55
Już dzisiaj aktualizacja do Fortnite wprowadzi obsługę ray tracingu i DLSS. To kolejny duży krok w popularyzacji technologii śledzenia promieni w grach.

Nvidia - na PC nadchodzi era 8K dzięki procesowi DLSS 2.1
Karol Laska, 3 września 2020, 20:36
To już oficjalne – technologia DLSS 2.1 ujrzy światło dzienne. Nvidia podała także parę szczegółów jej dotyczących, w tym na temat kompatybilności z zestawami wirtualnej rzeczywistości.

Fortnite otrzyma ray tracing i obsługę DLSS
Adrian Werner, 2 września 2020, 11:45
Firmy Nvidia i Epic Games poinformowały, że pecetowa wersja Fortnite otrzyma wkrótce obsługę technologii ray tracingu i DLSS.

PS5 będzie miało własne DLSS 2.0 – tak sugeruje patent Sony
Bartosz Świątek, 29 lipca 2020, 08:19
Patent zarejestrowany przez koncern Sony sugeruje, że konsola PlayStation 5 może wykorzystać zaawansowaną technikę rekonstrukcji obrazu, przypominającą DLSS 2.0 stworzony przez firmę Nvidia.

Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0
Paweł Woźniak, 2 lipca 2020, 18:21
Przeprowadzono testy wydajnościowe Death Stranding na komputerach osobistych z technologią DLSS 2.0. Nowa funkcja Nvidii pozwala osiągnąć znacznie lepszą wydajność, zwiększając tym samym liczbę klatek na sekundę w grze.

Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0
Bartosz Świątek, 1 lipca 2020, 12:32
Firma Nvidia poinformowała, że pecetowa wersja gry studia Kojima Productions – Death Stranding – otrzyma wsparcie dla technologii DLSS 2.0. Funkcja ma pozwolić na osiągnięcie świetnej wydajności na każdej karcie z serii Nvidia GeForce RTX.

Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0
Bartosz Świątek, 26 czerwca 2020, 09:08
Firmy Nvidia i CD Projekt RED poinformowały, że w dniu premiery Cyberpunk 2077 będzie obsługiwał zarówno ray tracing, jak i DLSS 2.0. Wszystko wskazuje na to, że pokazany wczoraj gameplay był tych funkcji pozbawiony.

GeForce NOW z obsługą DLSS 2.0 w wybranych tytułach
Konrad Hazi, 3 maja 2020, 13:40
Platforma streamingowa GeForce NOW oferuje od teraz obsługę technologii DLSS 2.0. Pierwszą grą, która pozwoli nam na wypróbowanie nowych efektów graficznych, będzie Control. Oprócz tego w usłudze Nvidii zadebiutuje kolejnych 21 tytułów.
MechWarrior 5 i Control otrzymują obsługę techniki DLSS 2.0. Sterownik Game Ready dla Half-Life: Alyx
NVIDIA Press Release, 23 marca 2020, 19:47

Shadow of the Tomb Raider z obsługą ray tracingu i DLSS
Amadeusz Cyganek, 20 marca 2019, 12:30
Studio Nixxes Software, odpowiedzialne za pecetową wersję Shadow of the Tomb Raider, opublikowało nową łatkę, która pozwala posiadaczom komputerów z kartami graficznymi GeForce RTX skorzystać z technologii ray tracingu oraz DLSS.

Nowe sterowniki Nvidii – wsparcie ray tracingu i DLSS w Battlefield V i Metro Exodus
Bartosz Świątek, 14 lutego 2019, 14:48
Firma Nvidia udostępniła nowy pakiet sterowników do kart graficznych, oznaczony numerem 418.91. Drivery pozwalają korzystać z funkcji ray tracingu w Metro Exodus, a także umożliwiają włączenie DLSS w strzelance studia 4A Games oraz Battlefield V.

DLSS podwaja wydajność? Nvidia chwali się wynikami benchmarku Infiltrator
Bartosz Świątek, 17 października 2018, 13:54
Nvidia opublikowała benchmark prezentujący rezultaty wykorzystania technologii DLSS – Deep Learning Supersampling – w demie Infiltrator. Skok wydajności jest naprawdę duży.