Fortnite otrzyma ray tracing i obsługę DLSS
Firmy Nvidia i Epic Games poinformowały, że pecetowa wersja Fortnite otrzyma wkrótce obsługę technologii ray tracingu i DLSS.
Wczoraj firma Nvidia zapowiedziała nowe karty grafiki. Prezentacji sprzętu towarzyszyły informacje dotyczące gier. Jedną z najciekawszych nowości okazała się zapowiedź dodania do Fortnite obsługi ray tracingu.
Technologia ta wzbogaci efekty odbić, cienie, globalne oświetlenie (global illumination) oraz okluzję otoczenia (ambient occlusion). Na razie wszystkie te wodotryski dostępne będą tylko na pecetach z kartami Nvidii. Warto jednak pamiętać, że Fortnite trafi na Xboksa Series X oraz PlayStation 5. Obie te platformy wspierają ray tracing, więc możliwe, że studio Epic Games zaimplementuje te ulepszenia również w wydaniach na konsole nowej generacji.
Fortnite ma również otrzymać wsparcie dla techniki DLSS. Będzie to również jedna z pierwszych gier obsługujących Nvidia Reflex, czyli system, którego celem jest zmniejszenie opóźnień w sterowaniu.
Wszystkie te cuda mają trafić do pecetowego Fortnite w tym miesiącu.