futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 15 kwietnia 2021, 12:15

DLSS trafi do Unity; będzie więcej gier z opcją zwiększającą wydajność

Nvidia potwierdziła wprowadzenie natywnej obsługi DLSS 2.0 dla silnika Unity. Deweloperzy korzystający tej technologii będą mogli zapewnić wsparcie tej przydatnej funkcji jeszcze w tym roku.

Nvidia w końcu potwierdziła wprowadzenie natywnego wsparcia DLSS 2.0 dla technologii Unity Engine (przy użyciu HDRP). Deweloperzy, którzy zechcą dodać obsługę tej przydatnej funkcji do swoich gier, będą mogli to zrobić jeszcze w tym roku. Dotychczas z dobrodziejstw DLSS 2.0 (czyli inteligentnego skalowania w górę obrazu w celu poprawienia wydajności bez spadku jakości) mogli korzystać m.in. deweloperzy pracujący z inną popularną technologią – Unreal Engine 4 (ostatnio technikę Nvidii zaimplementowano w działającym na silniku Epic Games Mortal Shell). Jako że dzięki natywnemu wsparciu włączenie obsługi DLSS 2.0 jest banalnie proste, możemy się spodziewać znacznego wzrostu liczby wykorzystujących go gier.

Co się tyczy graczy, należy pamiętać, że funkcja ta jest obsługiwana tylko przez karty z rodziny GeForce RTX. Przypomnijmy też, że AMD pracuje nad konkurencyjnym rozwiązaniem w postaci FidelityFX Super Resolution, aczkolwiek wciąż nie znamy daty premiery tej technologii.

  1. Wydajność i piękna grafika, DLSS to as w rękawie PC

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej