DLSS trafi do Unity; będzie więcej gier z opcją zwiększającą wydajność
Nvidia potwierdziła wprowadzenie natywnej obsługi DLSS 2.0 dla silnika Unity. Deweloperzy korzystający tej technologii będą mogli zapewnić wsparcie tej przydatnej funkcji jeszcze w tym roku.
Nvidia w końcu potwierdziła wprowadzenie natywnego wsparcia DLSS 2.0 dla technologii Unity Engine (przy użyciu HDRP). Deweloperzy, którzy zechcą dodać obsługę tej przydatnej funkcji do swoich gier, będą mogli to zrobić jeszcze w tym roku. Dotychczas z dobrodziejstw DLSS 2.0 (czyli inteligentnego skalowania w górę obrazu w celu poprawienia wydajności bez spadku jakości) mogli korzystać m.in. deweloperzy pracujący z inną popularną technologią – Unreal Engine 4 (ostatnio technikę Nvidii zaimplementowano w działającym na silniku Epic Games Mortal Shell). Jako że dzięki natywnemu wsparciu włączenie obsługi DLSS 2.0 jest banalnie proste, możemy się spodziewać znacznego wzrostu liczby wykorzystujących go gier.
Co się tyczy graczy, należy pamiętać, że funkcja ta jest obsługiwana tylko przez karty z rodziny GeForce RTX. Przypomnijmy też, że AMD pracuje nad konkurencyjnym rozwiązaniem w postaci FidelityFX Super Resolution, aczkolwiek wciąż nie znamy daty premiery tej technologii.