Nvidia - na PC nadchodzi era 8K dzięki procesowi DLSS 2.1
To już oficjalne – technologia DLSS 2.1 ujrzy światło dzienne. Nvidia podała także parę szczegółów jej dotyczących, w tym na temat kompatybilności z zestawami wirtualnej rzeczywistości.
Nvidia ma teraz swoją chwilę chwały. Jej nowe karty graficzne z rodziny RTX 3000 robią duże wrażenie nie tylko od strony jakościowej, ale i cenowej. Więcej o aspektach wydajnościowych oraz specyfikacjach sprzętu przeczytacie tutaj. Pracownicy firmy udostępnili także na Reddicie serię pytań i odpowiedzi, aby rozwiać największe wątpliwości co do swoich dalszych działań. Poruszony został między innymi temat technologii DLSS oraz jej ulepszenia w postaci DLSS 2.1.
W tej kwestii doszło do trzech elementarnych aktualizacji. Po pierwsze, tytuły VR będą od teraz kompatybilne z DLSS. Po drugie, dodany został specjalny tryb wydajnościowy „ultra”, który umożliwia grę w 8K (na karcie GeForce RTX 3090). Po trzecie, zapewnia wsparcie dynamicznej rozdzielczości, a co za tym idzie – zmiany w czasie rzeczywistym dotyczącej płynniejszego działania gry kosztem lekkiego jakościowego spadku. DLSS 2.1 po raz pierwszy zauważono kilka dni temu w bazie danych Steama przy grze Wolfenstein: Youngblood.