futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 1 czerwca 2021, 12:12

AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce

AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.

W SKRÓCIE:
  • AMD zaprezentowało światu FidelityFX Super Resolution.
  • Jest to technologia będąca odpowiedzią na DLSS od Nvidii.
  • Pozwoli na zwiększenie liczby klatek na sekundę o nawet 200%.

AMD zaprezentowało światu swoją nową technologię zwaną FidelityFX Super Resolution (FSR). Jest ona bezpośrednią odpowiedzią na DLSS, za które odpowiada Nvidia. Pełni również tę samą funkcję, lecz w przeciwieństwie do konkurencyjnego rozwiązania nie wykorzystuje algorytmów sztucznej inteligencji (AI). Pomoże ona w uzyskaniu znacznie większej liczby klatek na sekundę podczas rozgrywki. Do użytku zostanie wprowadzona 22 czerwca tego roku.

FidelityFX Super Resolution będzie dostępne do użytku na wszystkich kartach z serii Radeon RX. Oprócz tego technologia wspierana będzie również przez układy Ryzen APU oraz produkty konkurencji. Z FSR skorzystają bowiem posiadacze kart graficznych od Nvidii (nawet jeśli nie wspierają one DLSS). Jako przykład podano GeForce GTX 1060, która była w stanie wygenerować o 41% więcej klatek na sekundę przy użyciu technologii AMD. FidelityFX wspierać będzie również interfejsy DirectX 12, Vulkan oraz DirectX 11.

Firma wytłumaczyła też, w jaki sposób będziemy mogli używać FSR. Wspierane gry będą korzystać z czterech różnych ustawień - Ultra Quality, Quality, Balanced i Performance. Gracze będą mogli wybrać, jakie efekty interesują ich najbardziej. Ultra Quality pozwoli na zwiększenie wydajności o nawet 59% przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Kolejne ustawienia będą gwarantować coraz większe zyski pod względem liczby klatek, lecz niższą jakość grafiki. Opcja Performance ma pozwolić na zwiększenie wydajności o nawet 206%.

Na razie AMD przedstawiło działanie swojej technologii jedynie na przykładzie gry Godfall. Nie wiadomo jeszcze, jakie inne tytuły skorzystają z FSR. Najprawdopodobniej więcej dowiemy się w momencie premiery nowej funkcji, czyli 22 czerwca.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej