autor: Bartosz Świątek
PS5 będzie miało własne DLSS 2.0 – tak sugeruje patent Sony
Patent zarejestrowany przez koncern Sony sugeruje, że konsola PlayStation 5 może wykorzystać zaawansowaną technikę rekonstrukcji obrazu, przypominającą DLSS 2.0 stworzony przez firmę Nvidia.

Patent zarejestrowany przez firmę Sony sugeruje, że PlayStation 5 może używać techniki rekonstrukcji obrazu działającej na podobnych zasadach, jak DLSS 2.0. W dużym uproszczeniu, chodzi tu o korzystanie z niższej rozdzielczości bazowej (np. 1080p lub 720p) i selektywne uzupełnianie klatek animacji detalami zaobserwowanymi w wyższej „rozdziałce” – za dokonywanie tej operacji odpowiada specjalnie przeszkolony algorytm AI.
Efektem jest obraz o porównywalnej ostrości i szczegółowości, ale wymagający znacznie mniej mocy obliczeniowej do wygenerowania. Potencjalny zysk z korzystania z podobnej technologii na PS5 jest oczywisty – DLSS 2.0 w większości sytuacji radzi sobie lepiej od tzw. checkerboardingu, który jest powszechnie stosowany w grach na PlayStation 4 Pro. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w poniższym filmie serwisu Digital Foundry.