futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 29 maja 2024, 12:14

AMD FSR 3 trafił na konsole. Teraz można osiągnąć 60 fps w grach, które miały z tym problem

Immortals of Aveum to pierwsza gra oferująca wsparcie technologii FidelityFX Super Resolution 3 na konsolach. Do perfekcji trochę brakuje, ale wzrost fps o 72% robi wrażenie.

Źródło fot. Ascendant Studios / Electronic Arts.
i

Technologia AMD Fidelity FX Super Resolution 3 jest już dostępna na konsolach Xbox Series X/S i PlayStation 5. Pierwszą grą, która korzysta z dobrodziejstw tej funkcji, jest Immortals of Aveum, a działanie rozwiązania „czerwonych” na szybko sprawdziła redakcja Digital Foundry. Wypada dodać, że wsparcie FSR trafiło do tej produkcji także na pecetach (via Steam).

Nikogo chyba nie zaskoczy, że zastosowanie technologii dynamicznego skalowania obrazu w stylu DLSS Nvidii znacznie poprawia płynność animacji. Gra, która dotychczas miała problem z utrzymaniem stabiilnych 60 klatek na sekundę (lub nawet 50), teraz bez problemu działa w więcej niż 60 fps, okazjonalnie dobijając nawet do 120 kl/s. Wstępnie DF podaje, że średni przyrost wydajności wynosi około 72%.

Wypada przy tym wspomnieć, że Immortals of Aveum to tytuł oparty na Unreal Engine 5 – silniku chwalonym za szczegółowość (i opcje ułatwiające pracę deweloperom), ale też znany z problemów z wydajnością. Jednak wygląda na to, że dzięki FSR 3 nawet produkcje na UE5 mogą działając zadowalająco na konsolach.

Niemniej zespół Digital Foundry zwraca też uwagę na problemy z FSR 3 na konsolach. IoA na konsolach nadal korzysta ze skalowania obrazu w wersji FSR 2, przez co miejscami jakość obrazu może wypadać nieco gorzej. Poza tym z rzadka zdarzają się dosłownie sekundowe opóźnienia w cutscenkach. Niemniej w ogólnym rozrachunku FSR 3 wyraźnie pomógł grze studia Ascendant.

Na marginesie: FSR 3 to nie jedyna nowość, która trafiła do IoA w ostatniej aktualizacji. Gra została także wzbogacona o kolejne aktywności, więcej wyzwań oraz tryb Nowej Gry Plus. Ponadto poprawiono działanie ustawień myszki oraz technologii DLSS.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej