Orkowie z Gothic Remake na nowym materiale. Wreszcie wiemy, jak będzie wyglądało otwieranie zamków
Nowy materiał z Gothic Remake przybliża orków oraz mechanikę otwierania zamków. Więcej konkretów mamy otrzymać „wkrótce”.

THQ Nordic opublikowało zwiastun drugiego odcinka serii „Making of” poświęconej Gothic Remake. Niestety nie dowiadujemy się z niego, kiedy ów epizod ujrzy światło dzienne. Niemniej wartych uwagi smaczków nie brakuje.
Już w pierwszych sekundach poniższego materiału możemy rzucić okiem na zębacze i/lub brzytwy – niestety stworzenia te znajdują się dość daleko od „kamery”. Zastanawiająca jest też ukazana na tym kadrze lokacja, niekojarząca się z żadną z pierwszego Gothica. Skłania to do wniosku, że mamy do czynienia z nową miejscówką.
Niezwykle ciekawy element widzimy również w 0:15 – minigrę towarzyszącą otwieraniu zamków. Klasycznie będziemy wybierać kierunki (ale „góra”, „dół”, „lewo” i „prawo”, a nie tylko te dwa ostatnie), lecz w odróżnieniu od pierwowzoru zobaczymy dany mechanizm, co powinno odrobinę ułatwić jego rozpracowanie.
Na kolejnych ujęciach zaprezentowano orków – i to z całkiem bliska. Z materiału dość dobrze wybrzmiewa ich plemienność, a co więcej, daje on nadzieję, że deweloperzy rzeczywiście zamierzają mocniej przybliżyć kulturę zielonoskórych.
Z krótkich komentarzy twórców ze studia Alkimia Interactive, które możemy usłyszeć w zwiastunie, dowiadujemy się, że „najbardziej interesującym elementem Gothic Remake będzie zawartość wycięta z pierwowzoru”. Autorzy potwierdzają, iż zdecydowali się uzupełnić „dziury w scenariuszu” i naprawić „rzeczy nielogiczne oraz takie, które sobie zaprzeczają”.
Nic dziwnego, że drugi odcinek serii został zatytułowany „Stare konta nowe”. Trudno jednak stwierdzić, co dokładnie oznacza, że ukaże się on „wkrótce”. Mniemam, iż chodzi o następny tydzień – tak abyśmy otrzymali swego rodzaju prezent na Święta.
Wciąż nie znamy również daty premiery Gothic Remake. Wiemy tylko, że została ona zaplanowana na 2025 rok. Tytuł zmierza na PC, PS5 i XSX/S.