autor: Zuzanna Domeradzka
Kolejny update Cyberpunka 2077 doda wsparcie DLSS 3 i lepszy ray tracing
Nvidia ogłosiła dzisiaj, że wsparcie dla technologii DLSS w wersji 3 otrzyma ponad 35 nowych gier i aplikacji. Wśród nich ma znaleźć się Cyberpunk 2077, który dostanie również tryb Ray Tracing: Overdrive.
Źródło: YouTube, NVIDIA GeForce
Nvidia nie zwalnia tempa. Oprócz wersji Portala z ray tracingiem, a także nowej linii kart RTX 40 oraz narzędzia moderskiego RTX Remix zapowiedziała dzisiaj, że ponad 35 gier i aplikacji otrzyma wsparcie dla technologii DLSS 3 – w tym Cyberpunk 2077, który dostał też zwiastun z prezentacją możliwości nadchodzącego trybu Ray Tracing: Overdrive.
Technologia DLSS, czyli Deep Learning Super Sampling, m.in. znacząco poprawia wydajność komputera (mówiąc w wielkim uproszczeniu), co przekłada się na większą liczbę klatek na sekundę w grach. Ray Tracing: Overdrive zaś dzięki lepszym efektom świetlnym ma dawać wrażenie „bardziej realistycznego i immersywnego odczuwania świata gry” właśnie przez odbicia i światła. Prezentację obu tych technologii na przykładzie Cyberpunka zobaczycie poniżej.
Jak na razie nie podano dokładnej daty premiery tego ulepszenia Night City, ale być może nastąpi to jeszcze w tym roku. Nie wiemy też, kiedy te „ponad 35 gier i aplikacji” (w rzeczywistości Nvidia podała ich jak na razie 41) dostanie wsparcie dla technologii DLSS 3. Otrzyma je jednak wiele nadchodzących, jak i starszych tytułów, na przykład:
- A Plague Tale: Requiem
- Dying Light 2
- Dziedzictwo Hogwartu
- The Lord of the Rings: Gollum
- Wiedźmin 3: Dziki Gon
Pełną listę wspieranych przez DLSS 3 gier i aplikacji zobaczycie tutaj.