Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2021, 17:00

Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS

Rust doczeka się aktualizacji dodającej wsparcie DLSS. Informację przekazała firma Nvidia, która nie omieszkała pochwalić się obsługą tej technologii w ponad 55 tytułach.

Twórcy Rusta mogli porzucić plany dodania obsługi HDRP i tym samym natywnego DLSS w wersji 2.0, lecz na szczęście nie oznacza to całkowitej rezygnacji z tej drugiej technologii. Firma Nvidia potwierdziła, że dzieło studia Facepunch Games otrzyma wsparcie DLSS w kolejnej aktualizacji. Debiut tejże nastąpi 1 lipca.

  1. Świat Rust piękniejszy niż kiedykolwiek dzięki nowej aktualizacji

Firma nie omieszkała też podkreślić, że jej technologia inteligentnego skalowania obrazu trafiła już do ponad 55 gier, wliczając w to niedawno dodane wsparcie w dwóch produkcjach: Necromunda: Hired Gun oraz Chernobylite. DLSS zawita też do Dooma Eternal 29 czerwca, a „wkrótce” także do Red Dead Redemption 2 Dodatkowo Nvidia przypomniała o wprowadzeniu obsługi tej funkcji we wczesnej wersji silnika Unreal Engine 5, jak również udostępnieniu jej dla użytkowników systemu Linux dla produkcji opartych na Vulkanie w ramach jutrzejszej aktualizacji.

Pomijając kwestię Rusta, być może ogłoszenie Nvidii o de facto podbojach DLSS-a należy wiązać z działaniami konkurencyjnej firmy AMD. Jutro zadebiutuje z dawna wyczekiwana technologia AMD FidelityFX Super Resolution, która ma zaoferować skok wydajności nie tylko na Radeonach, lecz także GeForce’ach z serii GTX, niewspierających DLSS. Niewykluczone, że „zieloni” uznali za stosowne przypomnieć, kto pierwszy pozwolił graczom na cieszenie się płynniejszą animacją bez spadku jakości grafiki.

  1. Oficjalna strona firmy Nvidia
  2. Oficjalna strona gry Rust
  3. Recenzja gry Rust – czy survival ze Steama ciągle bawi?
  4. Rust – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej