Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2025, 12:43

Cyberpunk 2077 dostał patch 2.21, a w nim zapowiadaną opcję graficzną

Patch 2.21 do Cyberpunk 2077 wprowadza sporo poprawek, ale też wsparcie technologii DLSS 4.

Źródło fot. Grupa CD Projekt.
i

Cyberpunk 2077 otrzymał kolejną aktualizację, a wraz z nią obsługę technologii DLSS 4 na pecetach.

Nowa wersja futurystycznego RPG studia CD Projekt RED jest dostępna do pobrania na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X/S i PlayStation 5.

Na PC gra otrzymała wsparcie najnowszej wersji technologii skalowania obrazu firmy Nvidia. Cyberpunk 2077 to obecnie tylko jedna z 75 gier, które pozwalają (lub pozwolą) korzystać z dobrodziejstw tej funkcji.

Oprócz tego wersja 2.21 wprowadza szereg poprawek na wszystkich trzech platformach sprzętowych. Sporo uwagi poświęcono trybowi fotograficznemu. Oprócz tego poprawiono personalizację pojazdów i postaci gracza, jak również usunięto „kilka przypadków” zduplikowanego Johnny’ego Silverhanda na siedzeniu pasażera.

Poniżej zamieściliśmy pełną listę zmian.

Cyberpunk 2077 2.11 – lista zmian

Tryb foto

Nibbles i Adam Smasher mogą się teraz pojawiać, gdy V jest w powietrzu lub w wodzie.

Poprawiono opcję mimiki dla Adama Smashera.

Naprawiono błąd, który powodował, że brakowało świecącego wszczepu klatki piersiowej Adama Smashera.

Naprawiono błąd, który sprawiał, że jeśli alternatywny wygląd Johnny'ego był włączony, obie opcje jego pojawienia się (domyślna i alternatywna) skutkowały alternatywnym wyglądem.

Gdy V jest w powietrzu lub w wodzie, postacie nie będą się już pojawiać na ziemi.

Postacie będą teraz poprawnie zapisywane w presetach.

Pojawiające się postacie będą teraz widoczne po dodaniu tła.

Rotacja i pozycja V będą teraz poprawnie zapisywane w presetach.

Naprawiono błąd, który powodował, że operowanie suwakiem w górę lub dół dla V nie zmieniało pozycji postaci między określonymi wartościami.

NPC-e, którzy staną się niewidzialni po wyłączeniu opcji postaci w otoczeniu, nie będą już powodować kolizji.

Naprawiono błąd, który powodował, że po załadowaniu presetu dodatkowe źródła światła pojawiały się, nawet jeśli były wyłączone, lub pojawiały się w nieprawidłowych pozycjach.

Naprawiono błąd, który powodował, że kamera mogła utknąć na ścianach po włączeniu opcji pełnej kolizji.

Naprawiono błąd, który powodował, że ustawienia kamery były stosowane dopiero po dwukrotnym wczytaniu zapisanego presetu.

Włączenie tła nie będzie już zmieniało pozycji kamery.

Obracanie kamery będzie teraz działało poprawnie przy włączonym tle.

Naprawiono błąd, który powodował, że podpowiedzi o przesunięciu lub obrocie kamery pojawiały się, gdy w rzeczywistości kamery nie można było przesunąć (np. podczas korzystania z kamery z perspektywy pierwszej osoby).

Naprawiono błąd, który powodował, że nie można było przesunąć kamery po pojawieniu się postaci, gdy podświetlona była opcja edycji postaci.

Wyłączenie aberracji chromatycznej w ustawieniach grafiki nie będzie już wpływać na możliwość jej regulacji.

Naprawiono błąd, który powodował znikanie niektórych przedmiotów w scenach po wyłączeniu opcji postaci w otoczeniu.

Naprawiono błąd, który powodował odblokowanie pojazdów NCPD po włączeniu funkcji PhysX Cloth.

Siatka zasady trójpodziału będzie teraz prawidłowo dostosowywać się do wybranego współczynnika proporcji.

Naprawiono błąd, który powodował, że obraz w SmartFrame nie był widoczny, gdy nie znajdował się na przeciwko V.

Naprawiono błąd, który powodował, że po otwarciu trybu fotograficznego równocześnie z garderobą lub schowkiem gra przestawała odpowiadać.

Naprawiono błąd, który umożliwiał dostęp do trybu fotograficznego przed pełnym załadowaniem pliku zapisu, co powodowało jego otwarcie bez interfejsu użytkownika i blokowało dalsze działania.

Naprawiono inne drobne błędy trybu fotograficznego związane z pojawiającymi się postaciami, ruchem kamery, sterowaniem i nie tylko.

Naprawiono różne błędy interfejsu użytkownika w trybie fotograficznym, SmartFrame i menu galerii, w tym niespójności suwaków, błędy lokalizacji, brakujące efekty dźwiękowe, nieprawidłowe działanie podczas interakcji z niektórymi funkcjami i nie tylko.

Personalizacja koloru pojazdów

Naprawiono kilka niespójności tekstur i kolorów w pojazdach z CrystalCoat.

Naprawiono błąd, który powodował brak objaśnienia ikony puszki spreju w wyskakującym okienku samouczka Autofixera po ukończeniu zlecenia kurierskiego.

Naprawiono kilka drobnych błędów interfejsu użytkownika w menu CrystalCoat i TwinTone.

Tworzenie postaci

Ustawienia losowania w trybie tworzenia postaci będą teraz zachowywane po przejściu do etapu dostosowywania atrybutów.

Naprawiono błąd, który powodował, że opcja koloru piercingu nie była dostępna w trybie tworzenia postaci po włączeniu piercingu, jeśli V początkowo ich nie miał/a.

Naprawiono inne drobne błędy związane z tworzeniem postaci, w tym niepoprawne stosowanie opcji wyglądu, wizualne obcinanie, niespójne działanie interfejsu użytkownika, problemy z funkcjonalnością po użyciu losowania i nie tylko.

Inne

Interregnum – naprawiono błąd, w wyniku którego w pewnych okolicznościach dezaktywacja imprintu Aguilar nie była możliwa po spotkaniu z Bennettem.

Naprawiono kilka przypadków, w których Johnny mógł pojawić się zduplikowany na siedzeniu pasażera podczas niektórych zadań, gdy był już obecny w scenie.

Naprawiono błąd, który powodował, że Johnny nie pojawiał się jako pasażer wystarczająco często.

Wprowadzono kilka poprawek zachowania NPC-ów i pojazdów podczas różnych małych wydarzeń w Night City.

Naprawiono błąd, który powodował, że niektórzy sprzedawcy nie byli interaktywni.

Naprawiono błąd, który powodował, że głos w telewizyjnych kanałach informacyjnych był zbyt cichy lub w ogóle go nie było.

Naprawiono błąd, który powodował, że pojazd Quadra Turbo-R V-Tech wykorzystywał opis Quadra Turbo-R 740 zamiast własnego.

Naprawiono brakujące w wersji 2.2 powiadomienie o nowościach w menu głównym.

Konsole

Naprawiono błąd, który powodował, że zrzuty ekranu wyświetlały się jako puste w galerii na konsoli Xbox, jeśli zostały wykonane z włączoną funkcją HDR10.

Dodano wyskakujące okienko w galerii, aby powiadomić graczy, gdy dostęp do zrzutów ekranu jest zablokowany przez ustawienia prywatności konsoli Xbox.

Zrzuty ekranu usunięte na konsoli Xbox poza interfejsem galerii będą teraz poprawnie oznaczane w galerii i znikną z zajętych miejsc po ponownym otwarciu galerii.

Naprawiono błąd, który powodował, że tryb graficzny na konsolach Xbox Series S mógł być domyślnie ustawiony na „Jakość” zamiast na „Wydajność”.

PC

Dodano obsługę DLSS 4 z funkcją generowania wielu klatek dla kart graficznych GeForce RTX z serii 50, która zwiększa liczbę klatek na sekundę dzięki wykorzystaniu SI do generowania do trzech razy każdej tradycyjnie renderowanej klatki – funkcja ta zostanie włączona wraz z kartami GeForce RTX z serii 50 30 stycznia. DLSS 4 wprowadza również szybsze generowanie pojedynczych klatek przy zmniejszonym zużyciu pamięci dla serii RTX 50 i 40. Ponadto na wszystkich kartach graficznych GeForce RTX można teraz wybierać pomiędzy modelem CNN i nowym modelem Transformer dla funkcji DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution i DLAA. Nowy model Transformer poprawia stabilność, oświetlenie i szczegółowość w ruchu.

Naprawiono wady w obrazie i smużenie na ekranach w grze podczas korzystania z DLSS Ray Reconstruction.

Pole generowania klatek w ustawieniach grafiki będzie teraz poprawnie resetowane po wyłączeniu skalowania rozdzielczości.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej