Nowy film z Cyberpunk 2077: Phantom Liberty pokazuje, jak DLSS 3.5 poprawia działanie gry
Nvidia zapowiedziała technologię DLSS 3.5, która znacząco poprawi jakość promieni w grach. Oto, jak prezentuje się ona w Cyberpunku 2077: Phantom Liberty.
Chcąc podgrzać nieco atmosferę przed wieczornym gamescom 2023 Opening Night Live, firma Nvidia zapowiedziała technologię DLSS 3.5. W tej wersji nacisk położono na to, by sztuczna inteligencja renderowała możliwie najładniejsze promienie w trybie ray tracingu.
Będzie to możliwe dzięki funkcji Ray Reconstruction, która bazuje na pięciokrotnie większej ilości danych niż DLSS 3. Ma to pozwolić wyświetlać w grach maksymalnie naturalne efekty świetlne przy zachowaniu oryginalnej kolorystyki oraz zapewni lepszej jakości odbicia.
Szczególnie istotne jest zaś to, że funkcję Ray Reconstruction wykorzystają wszystkie karty graficzne Nvidii, które mają RTX w nazwie, a zatem modele serii 20, 30 i 40. Ma to o tyle duże znaczenie, iż np. DLSS 3 Frame Generation obsługują wyłącznie układy z tej ostatniej serii, oparte na architekturze Ada Lovelace.
Pierwsze gry, które skorzystają z Nvidia DLSS 3.5, to Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Alan Wake 2 oraz Portal RTX. Poniżej możecie zobaczyć, jak technologia ta prezentuje się w nadchodzącym dodatku do „Cybera”. Jakub Knapik, reżyser ds. efektów wizualnych i oświetlenia ze studia CD Projekt RED, wypowiedział się o niej następującymi słowy:
Dzięki inteligentnej technologii DLSS 3.5, napędzanej mocą renderowania AI, możesz doświadczyć Dogtown, najnowszej lokacji z Cyberpunka 2077: Phantom Liberty, w najlepszym wydaniu – z ostrzejszym obrazem, bardziej precyzyjnym oświetleniem i najwyższą możliwą liczbą klatek na sekundę.
Technologia DLSS 3.5 zostanie udostępniona jesienią 2023 roku. Więcej na jej temat dowiecie się z tego wideo.