futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 16 września 2024, 09:45

Bez AI nie da się już tworzyć grafiki, twierdzi szef Nvidii

Sztuczna inteligencja stała się nieodłącznym elementem generowania grafiki komputerowej. Dyrektor generalny Nvidii Jen-Hsun Huang stwierdził, że bez wsparcia AI jest to już wręcz niemożliwe.

Źródło fot. ETC-USC; flickr.com; 2019 | CC BY 2.0
i

Technologie upscalingu, którym przoduje DLSS, są wykorzystywane już w niemal całej branży gier wideo. Często stają się wręcz elementem obowiązkowym, pozwalającym cieszyć się płynną rozgrywka w produkcjach AAA. Zdaniem Jen-Hsuna Huanga generowanie grafiki komputerowej bez wykorzystania sztucznej inteligencji stało się praktycznie niemożliwe. Technologia w tak dużym stopniu ułatwia pracę deweloperom (vide PC Gamer).

DLSS w gamingu jest obowiązkowy

Pod koniec zeszłego tygodnia Jen-Hsun Huang wziął udział w konferencji Goldman Sachs Communacopia + Technology w San Francisco. W trakcie wydarzenia poruszono temat sztucznej inteligencji, a Huang został zapytany o to, w której gałęzi przemysłu wykorzystanie sztucznej inteligencji jest dla niego najbardziej ekscytujące.

Odpowiedzią było generowanie grafiki komputerowej, bo na tym opiera się działanie Nvidii. Jednocześnie Jen-Hsun Huang zwrócił uwagę, że obecnie bez sztucznej inteligencji tworzenie grafiki stało się wręcz niemożliwe, ponieważ technologia bardzo ułatwia cały proces, przyspiesza go i dodatkowo pozwala zaoszczędzić energię, która normalnie byłaby wykorzystywana do celów obliczeniowych.

W naszej firmie tworzymy grafikę komputerową. Obecnie nie możemy tego robić bez używania sztucznej inteligencji. Obliczamy jeden piksel i na jego podstawie generujemy kolejne 32. To jest niesamowite.

Huang dodał, że ostateczny efekt jest bardzo dobry. Dzięki korzystaniu ze sztucznej inteligencji obraz wygląda fotorealistycznie przy zachowaniu wysokiej jakości grafiki i wydajności. Technologia pozwala również odciążyć hardware, czego dowodem jest DLSS. To dzięki tej funkcji gry mogą wyglądać lepiej na komputerach, których podzespoły w teorii nie powinny sobie poradzić z daną produkcją.

Jednym z najnowszych urządzeń, które mają korzystać z upscalingu, jest PS5 Pro. Sony zapowiedziało własną technologię PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), która ma pozwolić uruchomić na konsoli gry w 60 klatkach w skalowanej rozdzielczości 4K. To, obok nowego systemu ray tracingu, jeden z głównych filarów PlayStation 5 Pro.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

więcej