Gracze sprawdzili DLSS 4. To najlepszy upscaler, jaki przygotowała Nvidia
DLSS 4 jest już dostępny w Cyberpunku 2077. Gracze testują nową wersję upscalera w innych grach i według opinii to najlepszy DLSS, jaki stworzyła Nvidia.
Do premiery RTX-ów 50 pozostał niecały tydzień, co wiemy z zapowiedzi kart graficznych, ale DLSS 4 jest już dostępny do pobrania. Oficjalnie został dodany do Cyberpunka 2077, ale gracze pobierają odpowiednie pliki, żeby przetestować funkcję w innych grach. Poprawa względem DLSS 3.5 jest widoczna i nawet w trybie wydajności DLSS 4 prezentuje się bardzo dobrze.
DLSS 4 wyznacza nowy standard
DLSS 4 jest jednoznacznym ulepszeniem względem DLSS 3.5. Obraz jest znacznie ostrzejszy i wyraźniejszy. Upscaler radzi sobie lepiej nawet w trakcie animacji ruchu, co dotychczas było najbardziej problematyczne dla DLSS i FSR.
Na Reddicie użytkownik StevenSpielbergJr udostępnił dużo zrzutów ekranu z Cyberpunka 2077, na których można zobaczyć, jak wygląda gra na DLSS 4 z włączonym path tracingiem. Według gracza korzystanie z funkcji nie obciąża w znacznym stopniu RTX-a 4070 Super.
Natomiast problematyczne jest działanie DLSS 4 na RTX-ach 30. Gracze przetestowali upscalera w Microsoft Flight Simulator 2024 i kokpity samolotów wyglądają znacznie lepiej. Chyba, że używamy RTX-a 30 – wówczas rozmazane tekstury wciąż są obecne. To mogłoby sugerować, że DLSS 4 po prostu nie osiąga swojego pełnego potencjału na starszych kartach graficznych.
To jednak nie jest tak oczywiste. Inny internauta sprawdził DLSS 4 w Indianie Jonesie i Wielkim Kręgu na RTX 3060. Gra ewidentnie wygląda lepiej, co jednak odbywa się kosztem klatkażu, który jest niższy o kilkanaście procent. Mimo tego DLSS 4 spełnia swoje zadanie, poprawiając jakość wyświetlanego obrazu, nawet w trybie wydajności.
Wygląda na to, że upscalery w końcu osiągnęły poziom, który jest zadowalający dla graczy. Z relacji z CES 2025 wynika, że FSR 4 również będzie znacznym postępem względem FSR 3.1.