futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 7 lipca 2021, 11:38

Microsoft chce piękniejszych gier z większą liczbą fps-ów, pomoże w tym AI

Microsoft zamierza wprowadzić technologię upscalingu do konsol Xbox Series X|S. W tym celu poszukiwani są nowi pracownicy działu software.

W SKRÓCIE:

  1. Microsoft poszukuje pracowników zajmujących się inżynierią AI w celu stworzenia własnej technologii skalowania rozdzielczości.
  2. Nowe rozwiązania pomogą zachować płynność rozgrywki przy grafice wysokiej jakości w grach na Xbox Series X/S.

Microsoft podejmie pracę nad własną technologią skalowania rozdzielczości. Firma chce wykorzystać upscaling w swoich next-genowych konsolach, co ma pomóc w zachowaniu płynności przy jednoczesnej grafice w wysokiej jakości. Rozwiązania, nad którymi ma pracować Microsoft, będą wykorzystywać sztuczną inteligencję, a całość może przypominać nieco technologię DLSS firmy Nvidia.

Na oficjalnej stronie Microsoftu widnieją już oferty pracy związane z inżynierią AI. Opis jednej z nich (stanowisko starszego inżyniera oprogramowania) głosi:

Xbox wykorzystuje uczenie maszynowe, aby uczynić tradycyjne algorytmy renderowania bardziej wydajnymi i zapewnić lepsze alternatywy. Zespół graficzny Xbox poszukuje inżyniera, który będzie wdrażał algorytmy uczenia maszynowego w oprogramowaniu graficznym, aby zachwycić miliony graczy. Współpracuj blisko z partnerami, aby stworzyć oprogramowanie dla przyszłego sprzętu wykorzystującego uczenie maszynowe. Wywieraj duży wpływ na grafikę komputerową i gry.

Wymagania, jakie są stawiane przed kandydatami, to od 5 do 10 lat profesjonalnego doświadczenia w zakresie rozwoju oprogramowania i pewnego doświadczenia w zakresie uczenia maszynowego lub nauki o danych w zależności od stanowiska. Wprowadzenie nowej technologii skalowania ma pomóc w odciążeniu podzespołów konsol, co bezpośrednio przełoży się na lepszą wydajność, tak jak w przypadku DLSS Nvidii (chociaż oczywiście nie będą to dwa identyczne sposoby skalowania rozdzielczości).

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej