futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 30 maja 2024, 18:23

autor: Kamil Cuber

Microsoft udostępnia developerom DirectSR. Technologia ułatwiająca implementację skalowania obrazu coraz bliżej

Microsoft wprowadził technologię DirectSR do pakietu Agile software development kit. Dzięki temu programiści uzyskali do niej dostęp.

Źródło fot. Unsplash | Lumičre Rezaie.
i

Techniki skalowania obrazu takie jak FSR od AMD, DLSS od Nvidia czy XeSS od Intela stają się powoli standardem w branży gier. Dzięki nim, twórcy mogą w dość łatwy sposób zwiększać ilość generowanych klatek. Jednak niestety nie są one ze sobą kompatybilne. Więc programiści muszą wprowadzać osobno ich obsługę. Microsoft postanowił rozwiązać ten problem i wspólnie z inżynierami ze wspomnianych firm, zaprojektował DirectSR, który w założeniach ma ułatwić implementację skalowania obrazu. Wczoraj zaś został on udostępniony dla programistów.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na blogu Microsoftu, wstępna wersja technologii DirectSR stała się częścią pakietu Agile Software Development kit. Od wczoraj programiści mają do niej pełny dostęp. Oczywiście samo wprowadzenie DirectSR nie oznacza, że szybko zostanie on wprowadzony do gier. Twórcy dopiero będą musieli nauczyć się jak z niego korzystać.

Niemniej udostępnienie omawianej technologii jest dużym krokiem naprzód. Możemy spodziewać się, że programiści chętnie będą korzystać z niej, gdyż nie będą musieli wprowadzać obsługi poszczególnych technologii skalowania obrazu osobno, a jedynie przystosować własne projekty do korzystania z DirectSR.

Warto przy tym przypomnieć, że przygotowana przez Microsoft technologie nie oferuje skalowania obrazu w żadnej formie. DirectSR przygotowuje jedynie informacje takie jak wektory ruchu czy kolory. Następnie mogą być one przesyłane do wybranego przez użytkownika upscalera. Dzięki temu nie trzeba się przejmować posiadanym GPU. Na koniec należy zaznaczyć, że omawiana funkcja znajduje się wciąż w fazie testów. A Microsoft nie podał żadnych informacji, kiedy mogą się one zakończyć.

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

więcej