„Wzrost wydajności jest szalony”. Starfield z płynniejszą animacją na PC dzięki wsparciu FSR 3
Starfield otrzymał nową, niewielką łatkę, która wprowadziła do gry wyczekiwaną opcję FSR 3 oraz naprawiła kilka błędów. Aktualizacja jest dostępna wyłącznie na PC.
AKTUALIZACJA #2
Gracze donoszą, że aktualizacja dodająca obsługę FSR 3.0 do Starfielda na PC spowodowała potężny – wręcz „szalony” – skok, jeśli chodzi o liczbę klatek animacji uzyskiwaną na ich sprzętach.
Jedna z zaskoczonych osób na swoim Radeonie RX 5700XT odnotowała poprawę z 40 do 90 kl/s w New Atlantis. Inny użytkownik Reddita twierdzi, że w jego przypadku nastąpił skok z 30 do 70-80 fps-ów w rozdzielczości 1440p (niestety nie podaje przy tym konfiguracji).
W jednym z najpopularniejszych wątków na ten temat nie brakuje komentarzy zawiedzionych użytkowników Xboxów, którzy nie mogą obecnie korzystać z dobrodziejstw najnowszej łatki.
AKTUALIZACJA #1 (20 lutego; oryginalna wiadomość z 7 lutego)
Niemal po dwóch tygodniach testów Bethesda wypuściła oficjalną wersję łatki, która wprowadza technologię FSR 3.0 do Starfielda na PC. Patch eliminuje również kilka drobnych błędów. Ze szczegółami zapoznacie się tutaj.
Bethesda wypuściła niewielką, acz istotną aktualizację do Starfielda, która jednak na razie dostępna jest jedynie w wersji beta na platformie Steam. Oznaczona numerem 1.9.67 testowa łatka wprowadza do gry wyczekiwaną przez społeczność technologię skalowania obrazu FSR 3.0 od firmy AMD, która umożliwia osiągnięcie jeszcze większej ilości klatek na sekundę przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu.
Ponadto do Starfielda trafiło kilka palących poprawek. Przede wszystkim rozwiązano problem z błędami zapisu rozgrywki, które pojawiały się u części graczy po odwiedzeniu zbyt wielu planet w trakcie jednego przejścia gry (NG).
Szczegóły patcha 1.9.67 (w wersji beta) do Starfielda
- Dodano obsługę technologii AMD FidelityFXTM Super Resolution 3 (FSR 3.0) – PC.
- Zaimplementowano technologię Intel Xe Super Sampling (XeSS) – PC.
- Naprawiono błąd, który mógł powodować drgania chmur podczas korzystania z trybu wydajności DLSS – PC.
- Wyeliminowano drobny „glicz” graficzny, który mógł wystąpić podczas celowania lub zmiany zadań.
- Zmieniono sposób zwalniania FormID podczas wczytywania zapisów. Powinno to poprawić stabilność zapisów u osób, które odwiedziły zbyt wiele lokacji.
- Naprawiono usterkę, która mogła wystąpić podczas wprowadzania zmian na statku, a która wymagała przeniesienia wszystkich przedmiotów do ładowni w menu tworzenia statku.
- Wyeliminowano błąd powodujący otwieranie się menu danych podczas robienia zrzutów ekranu za pomocą klawisza F12 – PC.
- Resetowanie się skali rozdzielczości do 1.0 podczas przełączania z trybu pełnoekranowego na tryb okienkowy podczas korzystania z DLSS nie powinno już występować – PC.
Jako że aktualizacja ma charakter testowy, twórcy zachęcają wszystkich graczy bawiących się na Steamie do jej wypróbowania (we „właściwościach” gry należy wybrać zakładkę „beta”, a tam omawianą wersję) i podzielenia się wrażeniami. Jeżeli wszystko przebiegnie bezproblemowo, to za ok. 2–3 tygodnie łatka powinna trafić na wszystkie dostępne platformy – już w pełnej wersji.
Starfield jest dostępny w usłudze Xbox Game Pass, którą kupisz tutaj
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!