Elex 2 wreszcie powinien działać w 60 fps na konsolach
Elex 2 otrzymał patch 1.05 na konsolach PlayStation i Xbox. Oprócz wielu poprawek aktualizacja wprowadza tryb wydajności, pozwalający na granie w rozdzielczości 1080p i – w domyśle – 60 klatkach na sekundę.
Gry studia Piranha Bytes mają to do siebie, że lepiej działają na PC niż na konsolach. Tak było już z pierwszym Risenem na Xboxie 360 i podobnie jest teraz z Elexem 2 na PS4, PS5, XOne oraz XSX/S. Gracze narzekali np. na Reddicie, że tytuł nie tyle nie trzyma stabilnych 60 klatek na sekundę, co ma problemy w działaniu w 30 fps – i to na PlayStation 5.
Deweloper i wydawca – firma THQ Nordic – postanowili coś z tym zrobić. Owocem ich starań jest wydany wczoraj na konsolach patch 1.05, który umożliwia uruchomienie gry w trybie wydajności na PS4 Pro, XOne X, PS5 oraz XSX/S. Elex 2 ma w nim działać w rozdzielczości 1080p i – w domyśle, gdyż w oficjalnym komunikacie tego nie podano – 60 klatkach na sekundę. Posiadacze „zwykłych” PS4 i XOne będą najwyraźniej skazani na Elexa 2 w 30 fps.
Ponadto łatka naprawia wiele błędów związanych z zadaniami, teksturami, lataniem przy pomocy plecaka odrzutowego czy wyświetlaniem się tekstu. Innymi słowy, wprowadza te same zmiany, które zawitały do wersji PC 28 kwietnia 2022 roku.