Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lipca 2021, 14:57

Więcej fps w CS:GO - nakładka Steam może być przyczyną spadków

Jak ustalili użytkownicy Reddita, przeciążona nakładka Steam może być przyczyną spadku liczby fps w CS:GO. Rozwiązań jest kilka, m.in. zredukowanie swojej listy znajomych.

W SKRÓCIE:
  1. Użytkownicy Reddita spróbowali dociec przyczyny spadku liczby fps-ów w CS:GO zależnych od zmiany konta Steam.
  2. Wśród proponowanych rozwiązań znalazły się m.in. zredukowanie listy znajomych, czy manipulowanie plikami gry.

Wysoka i stabilna liczba klatek na sekundę to sprawa kluczowa dla graczy Counter-Strike’a: Global Offensive. Spadki płynności są w tej grze chyba najbardziej dotkliwe ze wszystkich popularnych sieciowych FPS-ów. Jak twierdzą niektórzy użytkownicy Reddita, gorsze fps-y mogą być związane z przeciążoną nakładką Steam. W tym wypadku może chodzić o długą listę znajomych lub liczbę przedmiotów w ekwipunku Steam (np. skórki, naklejki i inne elementy kosmetyczne).

Jeden z graczy wyżalił się na forum, że grając na swoim głównym koncie doświadcza znaczących spadków płynności, w przeciwieństwie do meczów rozgrywanych na tzw. „smurfie”, czyli koncie o dużo niższej randze niż faktyczne umiejętności gracza. Takie drugie konta są używane m.in. do gry ze znajomymi o niższych umiejętnościach bez narażania się na utratę punktów ELO/rangi.

Grałem trochę z przyjaciółmi na moim drugim koncie i z jakiegoś powodu mam więcej fps-ów na tym koncie podczas gry w CS:GO niż na moim głównym. Obydwa mają te same ustawienia i wszystko inne. O co może chodzić? Czy ktoś doświadczył tego samego?

Jednym z proponowanych rozwiązań było zredukowanie listy znajomych do takiego poziomu jak na drugim koncie. Eksperyment o dziwo zadziałał, a liczba klatek wzrosła do akceptowalnego poziomu. Jak podaje portal Esportnow, innym powodem obniżonych fps-ów może być również znaczna liczba przedmiotów w ekwipunku Steam; spowalniać graczy mają też pobrane mapy społeczności. Usunięcie tych ostatnich przynosi poprawę nawet o 15%.

Inny sposób na poprawę płynności został przywołany przez użytkownika meXXerinho, który zmagał się z podobnym problemem na swoim głównym koncie. Jego rozwiązanie wymaga zagłębienia się w pliki gry i działa następująco:

  • Zapisz swoje opcje startowe CS:GO.
  • Zapisz własny crosshair / viewmodel / radar i inne potrzebne komendy, których używasz do pliku autoexec.cfg i przenieś go do "C:\Program Files (x86)™Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg".
  • Skopiuj wszystkie foldery znajdujące się w "C:\Program Files (x86)\Steam\userdata" na pulpit, tylko dla kopii zapasowej.
  • Wyłącz Steam.
  • Usuń wszystkie foldery znajdujące się w "C:\Program Files (x86)\Steam\userdata".
  • Uruchom Steam.
  • Dodaj swoje opcje uruchamiania.
  • Uruchom CS:GO.
  • Użyj swojego autoexec.cfg lub ręcznie ustaw stare ustawienia wideo i gry.
  • Sprawdź swoje fps-y i płynność gry podczas grania.
  • Moje fps-y nie podniosły się jakoś szczególnie, ale teraz gra jest niesamowicie płynna, jakby mój monitor zmienił się z 240 Hz na 360 Hz.

UWAGA:

Po usunięciu wszystkich folderów userdata nie zapomnij zoptymalizować ustawień Steam i CS:GO w bibliotece.

W przypadku spadku fps-ów po poprawce po prostu przenieś stare foldery z powrotem do "C:\Program Files (x86)\Steam\userdata".

Konkluzja:

Zacinanie się gry może być spowodowane przez niektóre pliki znajdujące się w folderach danych użytkownika. Nie zagłębiałem się w to zbytnio, aby dowiedzieć się, które konkretnie pliki/foldery powodują ten problem. Zgodnie z doświadczeniem innych użytkowników ta poprawka powinna być stosowana dość często.

Pod postem tego użytkownika pojawiły się komentarze potwierdzające działanie tej metody, można więc dać jej szansę.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej