Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2025, 09:50

autor: Adrian Werner

Marvel's Spider-Man 2 nie podbił Steama. Tu nie chodzi tylko o znikomy marketing

Wczorajsza premiera pecetowego Marvel's Spider-Man 2 okazała się porażką, głównie z powodu fatalnego stanu technicznego gry.

Źródło fot. Sony
i

Wczoraj wieczorem na rynku zadebiutowała pecetowa wersja Marvel's Spider-Man 2, czyli konwersja przeboju z PlayStation 5. Niestety, tej premiery nie można zaliczyć do udanych.

  1. Firma Sony raczej nie będzie zadowolona z wyników aktywności gry. Na Steamie rekord aktywności pierwszego dnia wyniósł raptem 18 097 graczy bawiących się równocześnie. Dla porównania w przypadku Marvel’s Spider-Man Remastered było to ponad 60 tys. Najnowsza odsłona cyklu poradziła sobie jednak lepiej niż Marvel's Spider-Man: Miles Morales (trochę ponad 12 tys.).
  2. Jeszcze gorzej sprawa wygląda w przypadku opinii graczy. Na Steamie jedynie 55% recenzji chwali Marvel's Spider-Man 2, co serwis kategoryzuje jako „mieszany” odbiór gry.
  3. Gracze nie krytykują samej gry, a jedynie jej stan techniczny, który ma być fatalny. Optymalizacja leży, świetlenie i tekstury nie ładują się w niektórych przerywnikach filmowych (to możecie zobaczyć na filmiku poniżej), silnik potrafi bez powodu zwolnić do kilku klatek na sekundę, często potrafi się popsuć synchronizacja dźwięku z obrazem, a całość często się zacina. DLSS ma również być popsute i generuje paskudne artefakty na włosach i cieniach przy korzystaniu z ray tracingu.

Wszystko to jest bardzo zaskakujące, gdyż za konwersje odpowiadało studio Nixxes. Wcześniej zespół ten wielokrotnie przenosił produkcję na PC i zawsze były to porty wysokiej jakości. Fakt, że tym razem ta ekipa poległa jest więc dużą niespodzianką i trudno zrozumieć, co stoi za tą porażką.

Warto przypomnieć, że w ogóle coś od dawna było nie tak z tą konwersją. Sony podało wymagania sprzętowe dopiero dzień przed premierą i wtedy też wypuściło zwiastun wydania PC. Nie było również możliwości robienia preorderów. Wyglądało to tak, jakby do ostatniej chwili rozważano opóźnienie wydania gry (wielu graczy właśnie tego się spodziewało) i sądząc po jej obecnym stanie techniczny, takie coś mocno by się pecetowemu Marvel's Spider-Man 2 przydało.

  1. Marvel's Spider-Man 2 na Steamie
  2. Recenzja Marvel’s Spider-Man 2 – z dwoma Pająkami wiąże się podwójna frajda

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej