Marvel's Spider-Man 2 nie podbił Steama. Tu nie chodzi tylko o znikomy marketing
Wczorajsza premiera pecetowego Marvel's Spider-Man 2 okazała się porażką, głównie z powodu fatalnego stanu technicznego gry.

Aktualizacja #2 (3 lutego, godz. 21:56)
Pojawił się kolejny hotfix do Marvel’s Spider-Man 2 na PC. Zawiera on szereg poprawek, mających sprawić, że gra będzie działała lepiej. Ponadto wyeliminowano błąd uniemożliwiający niektórym graczom zdobywanie osiągnięć – nieotrzymane trofea powinny pojawić się na Waszym koncie po zainstalowaniu aktualizacji i wczytaniu „sejwa”. Deweloperom udało się także pozbyć usterki związanej z liczbą klatek na sekundę, która mogła zablokować graczy w misji „Pokaż mi Nowy Jork”. Pełną listę zmian sprawdzicie w komunikacie na Steamie.
Aktualizacja #1 (31 stycznia, godz. 19:45)
Marvel’s Spider-Man 2 otrzymał hotfix, który eliminuje problemy z zawieszaniem się gry przy włączonym ray tracingu. Deweloperzy zaznaczyli, że zdają sobie sprawę z innych zgłaszanych usterek i pracują nad pozbyciem się stojących za nimi błędów.
Oryginalna wiadomość (31 stycznia, godz. 9:50)
Wczoraj wieczorem na rynku zadebiutowała pecetowa wersja Marvel's Spider-Man 2, czyli konwersja przeboju z PlayStation 5. Niestety, tej premiery nie można zaliczyć do udanych.
- Firma Sony raczej nie będzie zadowolona z wyników aktywności gry. Na Steamie rekord aktywności pierwszego dnia wyniósł raptem 18 097 graczy bawiących się równocześnie. Dla porównania w przypadku Marvel’s Spider-Man Remastered było to ponad 60 tys. Najnowsza odsłona cyklu poradziła sobie jednak lepiej niż Marvel's Spider-Man: Miles Morales (trochę ponad 12 tys.).
- Jeszcze gorzej sprawa wygląda w przypadku opinii graczy. Na Steamie jedynie 55% recenzji chwali Marvel's Spider-Man 2, co serwis kategoryzuje jako „mieszany” odbiór gry.
- Gracze nie krytykują samej gry, a jedynie jej stan techniczny, który ma być fatalny. Optymalizacja leży, świetlenie i tekstury nie ładują się w niektórych przerywnikach filmowych (to możecie zobaczyć na filmiku poniżej), silnik potrafi bez powodu zwolnić do kilku klatek na sekundę, często potrafi się popsuć synchronizacja dźwięku z obrazem, a całość często się zacina. DLSS ma również być popsute i generuje paskudne artefakty na włosach i cieniach przy korzystaniu z ray tracingu.
Wszystko to jest bardzo zaskakujące, gdyż za konwersje odpowiadało studio Nixxes. Wcześniej zespół ten wielokrotnie przenosił produkcję na PC i zawsze były to porty wysokiej jakości. Fakt, że tym razem ta ekipa poległa jest więc dużą niespodzianką i trudno zrozumieć, co stoi za tą porażką.
Warto przypomnieć, że w ogóle coś od dawna było nie tak z tą konwersją. Sony podało wymagania sprzętowe dopiero dzień przed premierą i wtedy też wypuściło zwiastun wydania PC. Nie było również możliwości robienia preorderów. Wyglądało to tak, jakby do ostatniej chwili rozważano opóźnienie wydania gry (wielu graczy właśnie tego się spodziewało) i sądząc po jej obecnym stanie techniczny, takie coś mocno by się pecetowemu Marvel's Spider-Man 2 przydało.
- Marvel's Spider-Man 2 na Steamie
- Recenzja Marvel’s Spider-Man 2 – z dwoma Pająkami wiąże się podwójna frajda