Marvel's Spider-Man 2
Druga część bestsellerowej serii Spider-Man autorstwa Insomniac Games. Gra została stworzona pierwotnie z myślą o konsoli PS5 i pozwala wcielić się w dwie grywalne postacie – Petera Parkera i Milesa Moralesa.
producent: Insomniac Games / Nixxes Software wydawca: Sony Interactive Entertainment Strona oficjalna
Marvel’s Spider-Man 2 oficjalnie zmierza na PC. Sony podało datę premiery hitowej gry na Steam i potwierdziło, że żadnych dodatków nie będzie
Nowy raport Sony ujawnia, że PlayStation wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, aby przyspieszyć produkcję gier
PS5 to konsola generująca dla Sony największe zyski w historii. Sprzedaż Helldivers 2 i Spider-Mana 2 idzie w grube miliony
Marvel's Spider-Man 2 to widowiskowa trzecioosobowa (TPP) gra akcji osadzona w komiksowym uniwersum Spider-Mana. Produkcja jest sequelem wydanego w 2018 roku Marvel's Spider-Man (wypuszczonego na PC i PS5 w odświeżonej wersji – Marvel's Spider-Man Remastered) oraz jego spin-offu – Marvel's Spider-Man: Miles Morales – który ukazał się w 2020 r.
W przeciwieństwie do dwóch poprzednich gier z cyklu, tytuł ten powstał od podstaw z myślą o PlayStation 5. Opracowało go amerykańskie studio Insomniac Games – znane z takich serii, jak m.in. Resistance i Rachet & Clank, a także oryginalnej trylogii Spyro – które od 2020 r. należy do firmy Sony Interactive Entertainment (SIE). Tytuł został oficjalnie zapowiedziany na początku września 2021 roku.
Fabuła
W głównym wątku fabularnym Marvel's Spider-Man 2 Peter Parker i Miles Morales mierzą się z trzema ikonicznymi adwersarzami z uniwersum Człowieka-Pająka. Jednym z nich jest Kraven Łowca (właśc. Sergiej Kravenoff), który wraz ze swoim gangiem przybywa do Nowego Jorku, aby zapolować na – jak wierzy – godnego siebie przeciwnika. Jest nim Jaszczur – drugi ze wspomnianych trzech antagonistów Spider-Mana – czyli tak naprawdę doktor Curt Connors.
Peter i Miles muszą go ocalić przed łowcami Kravena. Współpraca pomiędzy nimi nie układa się jednak tak dobrze, jak kiedyś. Miles zauważa zmiany, jakie zaszły w jego starszym koledze po fachu. Dawniej współczujący, serdeczny i sprawiedliwy, Peter Parker stał się znacznie bardziej agresywny i bezlitosny, a momentami także żądny krwi. Zyskał również nowe, potężne moce, które wydają się związane z dziwnym, czarnym kostiumem.
Szybko się okazuje, że to nie nowe wdzianko, a symbiont – doskonale znany fanom uniwersum Venom (trzeci ze wspomnianych adwersarzy Spider-Mana). Jest on połączony z Peterem, a choć ewidentnie zwiększa jego umiejętności, ma również negatywny wpływ na osobowość chłopaka – wydaje się wręcz przejmować nad nim kontrolę. Miles musi znaleźć sposób, aby pomóc przyjacielowi, jednocześnie nie zapominając o Kravenie i Jaszczurze. Stawką w tej walce jest los mieszkańców Nowego Jorku.
Mechanika
Pod względem rozgrywki Marvel's Spider-Man 2 jest bardzo zbliżony do poprzednich odsłon serii. Zasadnicza różnica polega na tym, że tym razem gracze kierują zarówno Peterem Parkerem, jak i Milesem Moralesem. Podczas poznawania głównej przygody zmiana bohatera dokonuje się w ściśle określonych momentach fabularnych – np. kiedy jeden z protagonistów nie jest w stanie dotrzeć na czas w dane miejsce lub muszą się oni rozdzielić. Jednak gdy zajmujemy się swobodną eksploracją miasta, możemy przełączać się między nimi w dowolnym momencie.
Co więcej, Spider-Manowie dzielą drzewko „uniwersalnych” umiejętności. Poza nim każdy z nich ma także jedno swoje – w sumie odblokowujemy więc skille na trzech. W ten sposób zyskujemy część zdolności znanych z poprzednich gier, a także wiele nowych, unikalnych dla każdego bohatera – zarówno stricte bojowych, jak i ułatwiających skradanie się. Miles – dla przykładu – może zaczepić pomiędzy dwoma punktami linę z sieci, która ułatwia mu dostanie się nad wrogów i ich cichą eliminację – a nawet dwie jednocześnie, jeśli przeciwnicy ustawią się w dogodny sposób. Inne nowe umiejętności to m.in. Łańcuch błyskawic i Wybuch gromu. Nie brakuje również niedostępnych w poprzednich grach gadżetów, z których protagoniści robią użytek w walce.
Ponadto do gry dodano nowojorskie dzielnice Queens i Brooklyn, tym samym znacząco zwiększając obszar, po którym mogą poruszać się protagoniści. Jako że leżą one nad cieśniną East River, stała się istotnym miejscem akcji gry – ścigamy wzdłuż niej uciekających łodziami bandytów etc. Ponadto zarówno Queens i Brooklyn, jak i pozostałe dzielnice Nowego Jorku – w tym te, które znamy z „jedynki” – usiane są „znajdźkami” oraz rozmaitymi aktywnościami pobocznymi.
Po mieście przemieszczamy się w bardzo podobny sposób jak w poprzednich grach z serii. Korzystając z wyrzutni sieci, bohaterowie bujają się pomiędzy i nad budynkami, wykonując przy tym podniebne akrobacje. Choć zaimplementowany przez studio Insomniac Games model poruszania się jest rozszerzeniem pomysłów oraz mechanik, które zostały wprowadzone w poprzednich odsłonach cyklu, nie zabrakło kilku nowości. Jedną z nich jest możliwość szybowania – po wystrzeleniu się w powietrze, Peter i Miles są teraz w stanie pokonać dużą odległość bez konieczności ciągłego korzystania z sieci. Pomagają w tym rozsiane po Nowym Jorku tunele aerodynamiczne.
Technologie
Marvel's Spider-Man 2 jest grą znacznie ładniejszą od poprzedniczek. Tekstury zostały znacząco ulepszone i są pełne szczegółów. Wiele uwagi poświęcono dynamicznemu oświetleniu, dzięki któremu zarówno cienie, jak i odbicia wyglądają bardzo realistycznie. Podobnie jak w Marvel's Spider-Man: Miles Morales i Marvel's Spider-Man Remastered, twórcy wykorzystali również technologię ray tracingu. Wrażenia z gry dodatkowo potęgują dźwięk 3D, a także haptyczne wibracje i adaptatywne spusty kontrolera Dualsense.
Jako że Marvel's Spider-Man 2 jest produkcją single player, nie oferuje jakiegokolwiek trybu sieciowego.
Ostatnia modyfikacja 19 października 2024
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Marvel's Spider-Man 2
Marvel's Spider-Man 2 Wymagania sprzętowe
PlayStation 5
- Wykorzystuje:
- 30 fps / 60 fps