South of Midnight
Przygodowa gra akcji TPP od twórców We Happy Few. W South of Midnight trafiamy na południe Stanów Zjednoczonych i wcielamy się w Hazel, która przy użyciu magicznych zdolności walczy z groźnymi istotami z folkloru, naprawiając świat zniszczony przez potężny huragan.
producent: Compulsion Games wydawca: Xbox Game Studios / Microsoft Studios
Gry podobne do South of Midnight
Rise of the Tomb Raider
Shadow Man Remastered
Shadowman: Darque Legacy
South of Midnight to przygodowa gra akcji, czerpiąca garściami z historii i folkloru głębokiego południa Stanów Zjednoczonych. Produkcja została opracowana przez studio Compulsion Games, w którego portfolio można znaleźć projekty We Happy Few oraz Contrast.
Fabuła
Główną bohaterką South of Midnight jest kobieta imieniem Hazel. Przejście huraganu 5. kategorii odebrało jej matkę i dom, jednak protagonistka zyskała nadprzyrodzoną moc, dzięki której jako tak zwana Tkaczka (ang. Weaver) może zszywać zerwane magiczne więzi i uspokajać wzburzone duchy.
Korzystając z tych zdolności, bohaterka musi odkryć tajemnice swojej rodziny i stawić czoła wielu groźnym istotom, w ten sposób krok po kroku naprawiając otaczający ją świat. Hazel nie jest przy tym skazana na samotną przeprawę, gdyż może liczyć na towarzystwo wielkiego, rozgadanego Suma (ang. Catfish).
Gameplay
W South of Midnight akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Opowiedziana w grze historia została podzielona na rozdziały, na przestrzeni których odwiedzamy różnorodne lokacje na południu Stanów Zjednoczonych. Choć opowieść jest liniowa, wśród miejsc, do których trafia Hazel, nie brakuje terenów o dość otwartej strukturze, dających nam pewną swobodę w kwestii eksploracji.
W naprawie świata przeszkadzają nam zróżnicowani przeciwnicy będący uosobieniem negatywnej energii. Podczas gdy rolę szeregowych przeciwników pełnią tak zwane Plamy (ang. Haints), które występują w wariantach zróżnicowanych pod kątem wyglądu, siły i odporności na obrażenia, od czasu do czasu przychodzi nam też stawać w szranki z potężnymi bossami wywodzącymi się wprost z wierzeń ludowych południa Ameryki. Mowa na przykład o Dwupalczastym Tomie, czyli ślepym aligatorze albinosie o rozmiarach czyniących go swego rodzaju ruchomą wyspą. Gigantyczny gad nie jest przy tym jedynym mitycznym stworzeniem występującym w grze, które przed przemianą nie było człowiekiem.
Na polu walki Hazel robi użytek ze swoich magicznych („tkackich”) umiejętności. Bohaterka może atakować wrogów w zwarciu lub na dystans i musi przy tym być w ciągłym ruchu, by wykonywać błyskawiczne uniki oraz wyprowadzać szybkie kontrataki. Warto odnotować, że wojowniczka nie rani ani tym bardziej nie zabija wrogów. Jako że są oni emanacją ludzkich traum i negatywnych emocji, atakując ich, stopniowo eliminuje ból, który doprowadził do ich powstania, a rozwiązując więzy łączące ich z jej światem, naprawia to, co wcześniej zostało zepsute.
Nadprzyrodzone zdolności Hazel, których wachlarz poszerzamy w miarę postępów, przydają jej się również podczas eksploracji. Dzięki nim dziewczyna może między innymi szybować, robić użytek ze swego rodzaju energetycznej liny z hakiem, a także przesuwać niektóre elementy otoczenia, by w ten sposób dostawać się w trudno dostępne miejsca.
Grafika i muzyka
Cechą charakterystyczną gry South of Midnight jest stylizowana oprawa graficzna, z animacjami przypominającymi filmy poklatkowe. Zabawa toczy się przy akompaniamencie soundtracku, pod którym podpisał się Olivier Deriviere, czyli kompozytor mający na swoim koncie między innymi muzykę do gier A Plague Tale: Requiem oraz Get Even. Każde stworzenie, z którym mierzy się Hazel, otrzymało dedykowany utwór opowiadający o jego historii, którego kolejne fragmenty odkrywamy w miarę postępów.
Ostatnia modyfikacja 2 listopada 2024
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe South of Midnight: 16+