South of Midnight
Przygodowa gra akcji TPP od twórców We Happy Few. W South of Midnight trafiamy na południe Stanów Zjednoczonych i wcielamy się w Hazel, która przy użyciu magicznych zdolności walczy z groźnymi istotami z folkloru, naprawiając świat zniszczony przez potężny huragan.
producent: Compulsion Games wydawca: Xbox Game Studios / Microsoft Studios
Gry podobne do South of Midnight
Rise of the Tomb Raider
Shadow Man Remastered
Shadowman: Darque Legacy
South of Midnight to przygodowa gra akcji, czerpiąca garściami z historii i folkloru głębokiego południa Stanów Zjednoczonych. Produkcja została opracowana przez studio Compulsion Games, w którego portfolio można znaleźć projekty We Happy Few oraz Contrast.
Fabuła
Główną bohaterką South of Midnight jest kobieta imieniem Hazel. Przejście huraganu 5. kategorii odebrało jej matkę i dom, jednak protagonistka zyskała nadprzyrodzoną moc, dzięki której jako tak zwana Tkaczka (ang. Weaver) może zszywać zerwane magiczne więzi i uspokajać wzburzone duchy.
Korzystając z tych zdolności, bohaterka musi odkryć tajemnice swojej rodziny i stawić czoła wielu groźnym istotom, w ten sposób krok po kroku naprawiając otaczający ją świat. Hazel nie jest przy tym skazana na samotną przeprawę, gdyż może liczyć na towarzystwo wielkiego, rozgadanego Suma (ang. Catfish).
Gameplay
W South of Midnight akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Opowiedziana w grze historia została podzielona na rozdziały, na przestrzeni których odwiedzamy różnorodne lokacje na południu Stanów Zjednoczonych. Choć opowieść jest liniowa, wśród miejsc, do których trafia Hazel, nie brakuje terenów o dość otwartej strukturze, dających nam pewną swobodę w kwestii eksploracji.
W naprawie świata przeszkadzają nam zróżnicowani przeciwnicy będący uosobieniem negatywnej energii. Podczas gdy rolę szeregowych przeciwników pełnią tak zwane Plamy (ang. Haints), które występują w wariantach zróżnicowanych pod kątem wyglądu, siły i odporności na obrażenia, od czasu do czasu przychodzi nam też stawać w szranki z potężnymi bossami wywodzącymi się wprost z wierzeń ludowych południa Ameryki. Mowa na przykład o Dwupalczastym Tomie, czyli ślepym aligatorze albinosie o rozmiarach czyniących go swego rodzaju ruchomą wyspą. Gigantyczny gad nie jest przy tym jedynym mitycznym stworzeniem występującym w grze, które przed przemianą nie było człowiekiem.
Na polu walki Hazel robi użytek ze swoich magicznych („tkackich”) umiejętności. Bohaterka może atakować wrogów w zwarciu lub na dystans i musi przy tym być w ciągłym ruchu, by wykonywać błyskawiczne uniki oraz wyprowadzać szybkie kontrataki. Warto odnotować, że wojowniczka nie rani ani tym bardziej nie zabija wrogów. Jako że są oni emanacją ludzkich traum i negatywnych emocji, atakując ich, stopniowo eliminuje ból, który doprowadził do ich powstania, a rozwiązując więzy łączące ich z jej światem, naprawia to, co wcześniej zostało zepsute.
Nadprzyrodzone zdolności Hazel, których wachlarz poszerzamy w miarę postępów, przydają jej się również podczas eksploracji. Dzięki nim dziewczyna może między innymi szybować, robić użytek ze swego rodzaju energetycznej liny z hakiem, a także przesuwać niektóre elementy otoczenia, by w ten sposób dostawać się w trudno dostępne miejsca.
Silnik, muzyka
Cechą charakterystyczną gry South of Midnight jest stylizowana oprawa graficzna, z animacjami przypominającymi filmy poklatkowe. Opracowano ją na silniku Unreal Engine 4.
Zabawa toczy się przy akompaniamencie soundtracku, pod którym podpisał się Olivier Deriviere, czyli kompozytor mający na swoim koncie między innymi muzykę do gier A Plague Tale: Requiem oraz Get Even. Każde stworzenie, z którym mierzy się Hazel, otrzymało dedykowany utwór opowiadający o jego historii, którego kolejne fragmenty odkrywamy w miarę postępów.
Ostatnia modyfikacja 2 listopada 2024
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe South of Midnight: 16+