Deweloper ubolewa z powodu problemów darmowej strzelanki The First Descendant. Wszyscy gracze otrzymają rekompensatę
W ramach rekompensaty za problemy trapiące strzelankę The First Descendant, firma Nexon zdecydowała się przekazać wszystkim graczom nagrody zarezerwowane dotychczas dla beta testerów.
Debiut darmowej strzelanki The First Descendant można opisać jako słodko-gorzki. Dzieło firmy Nexon przyciągnęło na premierę mnóstwo graczy, ale liczne problemy trapiące produkcję zaowocowały blisko połową negatywnych opinii spośród 35 tys. ocen wystawionych na Steamie.
Aby nieco udobruchać fanów, deweloperzy zdecydowali o przygotowaniu rekompensaty. Podczas specjalnej transmisji w serwisie YouTube, główny projektant gry – Lee Beom-Jun – poinformował, że „bardzo ubolewa” z powodu problemów The First Descendant (m.in. związanych z opóźnieniem w przypisywaniu graczom zakupionych przez nich przedmiotów w grze), a w ramach przeprosin każdy otrzyma dotychczas ekskluzywne nagrody, które można było zdobyć podczas beta-testów tytułu. Wśród nich znajdziemy emotkę High Five i dodatkowe określenia do Frost Walker Hunter, emotkę Send Heart, a także przedmiot Bear Cub, efekt odrodzenia Passion i skórkę "Trendsetter" Bunny.
Jest wiele rzeczy, za które chciałbym przeprosić. Przede wszystkim było to opóźnienie w kupowaniu waluty Caliber już od pierwszego dnia. Liczba zakupów była tak duża, że przeciążyła nasz serwer i przetworzenie transakcji trwało bardzo długo. Powinniśmy byli się lepiej do tego przygotować, więc przepraszamy, że nam się to nie udało – tłumaczył deweloper.
Twórcy najwyraźniej nie spodziewali się, że produkcja spotka się z tak wielką popularnością, dlatego nieodpowiednio przygotowali swoje zaplecze techniczne. The First Descendant krótko po premierze w szczytowym momencie ogrywało 230 tys. osób. Z kolei w ciągu ostatniej doby wynik ten został jeszcze przekroczony – liczba uczestników strzelanki w „peaku” wyniosła ponad 248 tys.
Beom-Jun poruszył również temat problemów z logowaniem, których przyczyną była usterka po stronie dostawcy usług sieciowych – Microsoftu.
Specjaliści z Microsoft Azure dzielnie walczyli z usterką usługi, ale zdarzył się też wypadek, przez który musieliśmy zrobić dużą inspekcję serwera. Naszemu zespołowi udało się rozwiązać problem, ale musieliśmy czuwać całą noc. Niemniej za to również przepraszam – kontynuował.
Deweloper podjął też temat aktualizacji, która ulepsza wydajność gry na konsoli PlayStation 5 (jest ona już dostępna). W dalszej kolejności Nexon ma się pochylić nad pozostałymi usterkami zgłaszanymi przez społeczność.