Gry znikały z kont w aplikacji EA. Wydawca znalazł rozwiązanie problemu
Użytkownicy pecetowej aplikacji Electronic Arts zauważyli, że z ich kont poznikały różne gry. Firma bada już przyczyny tej usterki.
AKTUALIZACJA
Firma Electronic Arts poinformowała, że problem z grami znikającymi z kont EA na PC został rozwiązany. Aby sytuacja wróciła do normy, należy ponownie zalogować się do aplikacji.
Oryginalna wiadomość (22 maja, godz. 12:47)
Posiadacze kont EA donoszą, że część gier zniknęła z ich kolekcji bez wyraźnego powodu. Jak informują internauci w wątkach w serwisach społecznościowych, po zalogowaniu do usługi otrzymali powiadomienie o usunięciu paru pozycji z ich konta. W żadnym z tych przypadków nie podano też specjalnego uzasadnienia (via serwis Reddit).
Część osób twierdzi, że to tylko błąd aplikacji i wystarczy ponownie uruchomić klienta usługi, by gry były znowu widoczne w kolekcji. Jednakże nie u wszystkich rozwiązanie problemu okazało się takie proste.
Nie wygląda też na to, by było to celowe działanie wydawcy. Firma Electronic Arts bada sytuację i wkrótce powinna odezwać się do graczy w tej sprawie (via oficjalne forum wydawcy i konto EA Help na X). Z oficjalnego komunikatu wydawcy wynika, że to usterka pecetowej aplikacji EA. Wygląda na to, że dotyczy ona tytułów zakupionych poza sklepem EA, tj. poprzez Steama lub Epic Games Store.
Wypada na koniec dodać, że sprawa dotyczy zarówno produkcji wieloosoboowych, jak i tytułów single player. Teraz nie pozostaje nam już nic innego, jak tylko czekać na dalsze informacje od EA. Możecie również sprawdzić, czy aby i na Waszych kontach nie doszło do nieuzasadnionego usunięcia wybranych gier.