Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 czerwca 2024, 11:22

Niezałatany bug z Elden Ring ułatwił życie graczom w DLC

Ten błąd z Elden Ring nikomu nie przeszkadzał w podstawowej wersji gry, a w dodatku Shadow of the Erdtree gracze znaleźli dla niego nowe zastosowanie.

Źródło fot. FromSoftware / Bandai Namco.
i

Dodatek do Elden Ring dał popalić niektórym graczom. Jednakże, jak to często bywa, część fani natknęła się też na nieprzewidziane przez twórców ułatwienia. Na przykład odkryto sposób na pominięcie zagadek potrzebnych od odblokowania Źródeł duchów (Spiritsprings) w Shadow of the Erdtree.

UWAGA: dalsza część tekstu zawiera niewielkie spoilery z Elden Ring: Shadow of the Erdtree. Czytacie na własną odpowiedzialność!

Już w podstawowej wersji dodatku gracze mogli natknąć się na potężne powiewy wiatru. Jeśli dosiadamy naszego widmowego wierzchowca Strugę (Torrenta), możemy wykorzystać te miejsca, by wznieść się w przestworza. To ułatwia podróż przez krainy Ziemi Pomiędzy.

Źródła Duchów powracają także w Elden Ring: Shadow of the Erdtree, ale nie wszystkie są dostępne od razu po napotkaniu. Część z tych miejsc jest zapieczętowana, a jedynym sposobem na ich odblokowanie jest znalezienie ułożonych w stos kamieni i trafienie ich dowolną bronią. Przynajmniej w teorii.

Już kilka dni po premierze gracze odkryli (via Reddit / X), że Spiritspring można otworzyć w znacznie prostszy sposób: poprzez użycie łańcuchów Margita (Margit’s Shackles) oraz łańcuchów Mogha (Mogh’s Shackles). W teorii ten przedmiot (dostępny o Łaty) powinien być używany tylko w trakcie starć z bossami Omenów. Tyle że najwyraźniej aktywuje on również inne efekty środowiskowe, takie jak iluzoryczne ściany i pułapki. Oraz, w DLC, kamienie pieczętujące Źródła duchów.

Jest to o tyle pomocne, że efekt tych łańcuchów ma spory zasięg. Na tyle duży, że zwykle możemy stanąć przy samym wejściu do Źródła, użyć przedmiotu i odblokować dane miejsce. Proste, szybkie, a do tego względnie tanie (5 tysięcy run po przygodzie z dodatkiem to niewiele).

Błąd związany z tymi łańcuchami jest obecny od premiery podstawowej wersji Elden Ring, ale najwyraźniej FromSotfware nadal go nie załatało. Nie żeby martwiło to graczy, którzy i tak mieli problemy z DLC przed wczorajszym patchem.

  1. Recenzja gry Elden Ring: Shadow of the Erdtree – temu obrazowi nawet drobne rysy nie odbiorą uroku
  2. Elden Ring – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej