Sony przeprasza za awarię PlayStation Network i próbuje odkupić winy, oferując PS Plus za darmo. Graczom to nie wystarcza, domagają się szczegółowych wyjaśnień
Po niemal 24 godzinach Sony uporało się z awarią PlayStation Network. Przygotowano również małe zadośćuczynienie dla graczy.
![](/i/h/17/476793476.jpg)
Użytkownicy konsol PlayStation bardzo źle rozpoczęli weekend, bowiem awarii uległy usługi Sony. Według oficjalnej strony internetowej monitorującej ich status, niedostępne było zarządzanie kontem, gry i funkcje społecznościowe oraz PS Store. Teraz, po około 24 godzinach, firma nareszcie uporała się z awarią i gracze mogą już bez problemu powrócić do zabawy.
W poście opublikowanym w serwisie X firma przekazała, że usługi odzyskały pełnię sprawności. Niestety nie poznaliśmy przyczyny awarii, a jedyne, czego się dowiedzieliśmy, to że wystąpił jakiś „problem operacyjny”. Ponadto Sony przeprosiło graczy oraz podziękowało im za okazaną cierpliwość.
W ramach zadośćuczynienia za niemal cały dzień braku dostępu do usług, firma wręczy wszystkim członkom PlayStation Plus dodatkowe pięć dni. Przedłużenie zostanie dodane automatycznie do Waszych planów. Przeglądając komentarze, można jednak odnieść wrażenie, że spora część graczy nie jest zbyt zadowolona, nie tylko ze skromnej rekompensaty, ale także z lakonicznego ogłoszenia.
Wow, całe 5 dni.
Powinniście dać nam grę czy coś; to jest tyle co nic.
To miłe, ale czy moglibyście też powiedzieć nam, co się stało i jak zamierzacie uniknąć tego w przyszłości?
Warto przypomnieć, że nie była to jedyna tego typu awaria w ostatnim czasie. Poprzednia przydarzyła się w październiku zeszłego roku, choć ją udało się akurat w miarę szybko naprawić. Należy też wspomnieć, iż takie problemy zdarzają się nie tylko w Sony – Microsoft również miewa problemy ze swoimi serwerami.