Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 września 2019, 15:35

autor: Michał Kułakowski

Globalne przychody z dystrybucji cyfrowej; Pokemon GO z najlepszym miesiącem od premiery

Najnowszy raport grupy SuperData przynosi informacje na temat globalnych przychodów wygenerowanych przez dystrybucję cyfrową w sierpniu tego roku na wszystkich platformach sprzętowych. Największy sukces odnotowała mobilna gra Pokemon GO, która miała najbardziej dochodowy miesiąc od czasu debiutu w 2016 roku.

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport z zestawieniem sierpniowych przychodów branży z dystrybucji cyfrowej (bezpośrednia sprzedaż gier i DLC, jak i mikrotransakcje oraz abonamenty) na światowym rynku, wraz z dziesiątką najbardziej dochodowych tytułów na komputerach PC, konsolach oraz urządzeniach mobilnych. Według danych organizacji, w ubiegłym miesiącu konsumenci na całym globie wydali na elektroniczną rozrywkę w sumie 8,9 miliarda dolarów (o dwa procent więcej niż w sierpniu 2018 roku). Lwia część z tej sumy, aż 62 procent, została wygenerowana na platformach mobilnych, co stanowi wzrost o pięć procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Na szczyt zestawienia mobilnych gier generujących największe przychody ponownie wrócił wydany w 2016 roku Pokemon GO. Mimo tego, że o grze mówi się w tej chwili bardzo niewiele w serwisach branżowych, tytuł miał w sierpniu najlepszy miesiąc od czasu swojego debiutu. W ciągu trzydziestu jeden dni wygenerował 176 milionów dolarów. Na sierpniowy sukces Pokemon GO wpłynęło kilka czynników. Producenci wciąż rozszerzają go o nowe elementy, pokemony oraz wydarzenia. Nie bez znaczenia jest tu także okres wakacyjny oraz ciepła pogoda, która zachęcała graczy do dłuższych spacerów z telefonem w ręku w poszukiwaniu kieszonkowych stworków.

Na PC w sierpniu królowała prawie dziesięcioletnia koreańska gra free-to-play Dungeon Fighter Online, łącząca cechy dwuwymiarowego beat 'em upa z MMO. Tuż za nią uplasował się League of Legends. Najciekawsze wydaje się jednak trzecie miejsce, które zajął World of Warcraft, przeskakując o kilka pozycji w górę w porównaniu z czerwcem tego roku. Wzrost zainteresowania MMO Blizzarda jest związany oczywiście ze startem klasycznych serwerów gry. Miał on miejsce pod koniec sierpnia, tak więc wyniki tytułu we wrześniu mogą być jeszcze lepsze.

Zestawienie przychodów wygenerowanych przez produkcje konsolowe pokazuje nam natomiast siłę tytułów wyprodukowanych przez firmę Nintendo. Tylko one bowiem znalazły się na liście głównie za sprawą przychodów wygenerowanych z ich bezpośredniej sprzedaży elektronicznej, a nie z powodu mikropłatności, tak jak ma to miejsce w przypadku gier Apex Legends, Grand Theft Auto V, FIFA 19 czy Fortnite.

Poniżej prezentujemy zestawienia gier, które w sierpniu wygenerowały największy przychód w dystrybucji cyfrowej.

Gry pecetowe

  1. 1. Dungeon Fighter Online
  2. 2. League of Legends
  3. 3. World of Warcraft
  4. 4. Fantasy Westward Journey Online II
  5. 5. Crossfire
  6. 6. Fortnite
  7. 7. World of Tanks
  8. 8. Dota 2
  9. 9. Hearthstone
  10. 10. Roblox

Dungeon Fighter Online

Gry konsolowe

  1. 1. Fortnite
  2. 2. Call of Duty: Black Ops IIII
  3. 3. Grand Theft Auto V
  4. 4. Fire Emblem: Three Houses
  5. 5. FIFA 19
  6. 6. Madden NFL 20
  7. 7. Super Mario Maker 2
  8. 8. NBA 2k19
  9. 9. Apex Legends
  10. 10. Super Smash Bros. Ultimate

Fortnite

Gry mobilne

  1. 1. Pokemon GO
  2. 2. Honour of Kings
  3. 3. Fate/Grand Order
  4. 4. Last Shelter: Survival
  5. 5. Candy Crush Saga
  6. 6. Homespaces
  7. 7. Clash of Clans
  8. 8. Monster Strike
  9. 9. Mafia City
  10. 10. Lineage M

Pokemon GO

  1. Pokemon GO – strona oficjalna
  2. Pokemon GO – kompendium wiedzy