Wielki sukces kasyna w GTA 5. Gry F2P na PC i konsolach łapią zadyszkę
Kolejny miesiąc to kolejny raport grupy SuperData na temat dystrybucji cyfrowej. W lipcu GTA V zaliczyło najlepszy miesiąc od debiutu, produkcje battle royale mają za sobą przyzwoity okres, a gry Nintendo sprzedawały się jak ciepłe bułeczki. Natomiast słabo wypadły tytuły F2P na platformach stacjonarnych.
Grupa analityczna SuperData zamieściła raport dotyczący dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier w lipcu. Sektor ten ma za sobą kolejny udany miesiąc, o czym świadczy wzrost przychodów o 5% w skali roku, z 8,56 miliarda dolarów do 9,02 miliarda dolarów. Uwzględnia to zarówno sprzedaż cyfrową, jak i mikropłatności oraz płatne subskrypcje. Jednak tym razem mikrotransakcje wypadły nieco gorzej, przynajmniej w darmowych produkcjach na konsole i komputery osobiste. Raport wspomina bowiem, że 14-procentowy wzrost na urządzeniach mobilnych z roku na rok zrównoważył spadek na platformach stacjonarnych. To z kolei wynikało głównie z kiepskich wyników gier korzystających z modelu biznesowego free-to-play, które zarobiły o połowę mniej niż w lipcu 2018 roku.
Jeśli chodzi o najlepiej zarabiające tytuły, na PC nie było większych przetasowań. League of Legends, Dungeon Fighter Online oraz Fantasy Westward Journey Online II ponownie zajęły miejsca na podium, aczkolwiek tym razem dzieło Riot Games dało się wyprzedzić produkcji studia SoftMax. Na konsolach dotychczasowi liderzy musieli ustąpić przed Grand Theft Auto V, a ściślej sieciowym modułem Grand Theft Auto Online. Otwarcie kasyna w piątej odsłonie cyklu GTA pozwoliło grze zarobić w lipcu 69 milionów dolarów. Tym samym tytuł Rockstara ma za sobą najlepszy miesiąc od czasu premiery.
Powiodło się także Nintendo, bo aż dwie produkcje japońskiego koncernu trafiły na lipcową listę. Pierwszy to debiutujące pod koniec czerwca Super Mario Maker 2, które do 30 lipca rozeszło się w prawie 2,5 miliona egzemplarzy. Drugi to nowa odsłona serii taktycznych RPG Fire Emblem. Ta zdołała dobić do 800 tysięcy sprzedanych kopii w dystrybucji cyfrowej, co zapewniło jej trzecie miejsce w zestawieniu. Jest to o tyle imponujące, że Fire Emblem: Three Houses zadebiutowało dopiero 26 lipca, a więc zdołało pobić większość rywali w zaledwie pięć dni. Jednocześnie był to najlepszy debiut cyfrowy w historii cyklu.
Względny sukces odniosły także produkcje battle royale. Apex Legends zarobiło dwukrotnie więcej niż w czerwcu (37 milionów dolarów), a sprzedaż Playerunknown’s Battlegrounds zwiększyła się o ponad milion kopii. Nie zmienia to faktu, że obie produkcje poradziły sobie nieco gorzej niż poprzednio. Zwłaszcza drugi sezon produkcji Respawn Entertainment nie dorównał pierwszemu pakietowi zawartości z marca, który przyniósł dwukrotnie większy przychód.
Zaskoczeń nie przynosi też zestawienie najlepiej zarabiających gier mobilnych. Honour of Kings utrzymało pozycję lidera, a tuż za nim ponownie uplasowało się Pokemon GO. Produkcji studia Niantic z pewnością pomogły obchody trzeciej rocznicy premiery, zachęcające graczy do aktywniejszej zabawy z mobilnymi Pokemonami kolejnymi wydarzeniami. Pełną listę najbardziej dochodowych tytułów w lipcu możecie sprawdzić w ramkach poniżej.
Gry pecetowe:
# | Tytuł gry |
1. | Dungeon Fighter Online |
2. | League of Legends |
3. | Fantasy Westward Journey Online II |
4. | Crossfire |
5. | Fortnite |
6. | World of Tanks |
7. | World of Warcraft West |
8. | Dota 2 |
9. | Playerunknown’s Battlegrounds |
10. | Roblox |
Gry konsolowe:
# | Tytuł gry |
1. | Grand Theft Auto V |
2. | Call of Duty: Black Ops IIII |
3. | Fire Emblem: Three Houses |
4. | Fortnite |
5. | FIFA 19 |
6. | Super Mario Maker 2 |
7. | NBA 2K19 |
8. | Apex Legends |
9. | Madden NFL 20 |
10. | Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege |
Gry mobilne:
# | Tytuł gry |
1. | Honour of Kings |
2. | Pokemon GO |
3. | Candy Crush Saga |
4. | Fate/Grand Order |
5. | Last Shelter: Survival |
6. | Monster Strike |
7. | Clash of Clans |
8. | Homescapes |
9. | Clash Royale |
10. | Mafia City |