autor: Bartosz Świątek
Sukces polskiego Green Hell. Niedługo poznamy datę premiery
Rodzima firma Creepy Jar upubliczniła roczny raport finansowy, dzięki któremu wiemy, jak sprzedała się stworzona przez nią gra survivalowa Green Hell. Tytuł wydany w programie wczesnego dostępu Steam przyciągnął blisko 180 tys. nabywców.
Polskie studio deweloperskie Creepy Jar – autorzy udanej gry survivalowej Green Hell – opublikowało roczny raport finansowy. Dzięki dokumentowi dowiedzieliśmy się, że wspomniana produkcja znalazła 179 tys. nabywców od chwili premiery w programie wczesnego dostępu Steam (doszło do niej 29 sierpnia 2018 roku). Sprzedaż tytułu zapewniła przychody netto na poziomie 4,7 mln złotych, przy nakładach na produkcję wynoszących 1,2 mln zł.
Dzięki sukcesowi Green Hell spółce udało się wypracować 2,2 mln złotych zysku netto. Warto też odnotować, że jeszcze przed targami E3 2019 poznamy datę premiery pełnej wersji gry. Firma spodziewa się, że wydanie 1.0, wraz z planowanymi edycjami konsolowymi, przyczyni się do znaczącego zwiększenia potencjału sprzedażowego, a tym samym poprawienia – i tak świetnych – wyników finansowych.
Pozostaje jedynie pogratulować studiu Creepy Jar sukcesu, szczególnie że wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi jest to sukces w pełni zasłużony – recenzje tego tytułu napisane przez użytkowników Steama w przeważającej większości są pozytywne. Twórcy podjęli kilka ryzykownych decyzji, które ostatecznie zaprocentowały – więcej na ten temat przeczytacie w tekście Jakuba Mirowskiego poświęconym kulisom powstawania Green Hell.
- Green Hell – strona oficjalna
- Creepy Jar – strona oficjalna
- Najważniejsze polskie gry 2019 roku – czy znajdzie się eksportowy hit?