autor: Zuzanna Domeradzka
Green Hell 2 i Chimera przyszłymi motorami napędowymi Creepy Jar, polskie studio nie porzuci gier o przetrwaniu
Polskie studio Creepy Jar wypowiedziało się na temat przyszłości Green Hell, kontynuacji tego survivalu oraz nadchodzącej gry Chimera. Podsumowano również trzeci kwartał 2023 roku.
W zeszłym tygodniu zorganizowano transmisję, na której omówiono sytuację finansową polskiego studia Creepy Jar oraz plany firmy. Za sprawą prezentacji oraz czatu inwestorskiego poznaliśmy szczegóły o nadchodzących grach Polaków.
Nadciąga Chimera
Aktualnie studio pracuje nad kooperacyjną grą o przetrwaniu, która nosi tytuł Chimera. Stan produkcji ma już być na „półmetku”, a twórcy planują wydać ją we wczesnym dostępie w 2024 roku. Jeden z przedstawicieli spółki stwierdził, że „prace zrealizowane w pierwszej połowie 2024 roku dadzą studiu więcej informacji o stanie projektu i jego gotowości do premiery”. Ponadto przed debiutem będą wypuszczane dzienniki deweloperskie, które przybliżą graczom mechaniki oraz uniwersum Chimery.
Seria Green Hell
Warto wspomnieć, że powstanie też kontynuacja ciepło przyjętego Green Hell. O produkcji nie wiadomo wiele więcej ponad to, że również będzie to survival, chociaż studio Creepy Jar zwraca uwagę, iż jest to szeroko pojęty gatunek, a niektórzy kwalifikują do niego chociażby Dying Light. Możliwe więc, że „dwójka” zmieni nieco założenia względem pierwszej części.
Deweloperzy nie porzucą jednak oryginalnego Green Hell – nakreślili oni przyszłość tego survivalu.
- Do gry wciąż będą wychodziły darmowe aktualizacje, dodające nową zawartość. Mają być nieco mniejsze niż do tej pory i pojawiać się częściej.
- Twórcy skupią się teraz na konwersji Green Hell na konsole obecnej generacji (PS5 i XSX/S). Portowanie jest na bardzo wczesnym etapie, a prace mają potrwać około pół roku.
Kiepskie wyniki finansowe
Studio Creepy Jar udostępniło również raport finansowy za trzeci kwartał 2023 roku. Widać na jego przykładzie, że firmie w ostatnim czasie nie szło najlepiej. Zysk netto wyniósł 6,3 mln zł, czyli aż o 41% mniej względem analogicznego okresu w zeszłym roku. Ponadto łączna sprzedaż Green Hell również była niska – 260 tys. egzemplarzy przełożyło się na niższy o 39% wynik tego tytułu względem trzeciego kwartału 2022 r.
Cały raport finansowy Creepy Jar zobaczycie na tej stronie, a poniżej możecie obejrzeć czterdziestominutową konferencję firmy.