Rainbow Six Siege z 45 mln graczy, The Division 2 rozczarowaniem na PS4 i XONE
Ubisoft podzielił się wynikami finansowymi za miniony rok rozliczeniowy. Pochwalono się m.in. 40-procentowym wzrostem popularności Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Dowiedzieliśmy się również, że Far Cry 5 dzierży tytuł najpopularniejszej gry wydawcy w tej generacji, a The Division 2 okazało się rozczarowaniem na konsolach.
Firma Ubisoft udostępniła sprawozdanie z wynikami finansowymi za rok rozliczeniowy 2018-2019, czyli okres od 1 kwietnia 2018 r. do 31 marca 2019 r. Przychody wyniosły 2,03 mld euro, co stanowi wzrost o 17,1% w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Wydawca pochwalił się, że w objętym raportem okresie w jego produkcje (wliczając te mobilne) bawiło się sto milionów osób. Co ciekawe, 56,5% przychodów zostało wygenerowanych przez gry starsze, wydane przed minionym rokiem rozliczeniowym. Firma poinformowała również, że 1,4 mld euro (czyli 68,8% ze wspomnianych 2,03 mld) pochodziło z dystrybucji cyfrowej, z czego 644 mln euro przypadły na mikropłatności i DLC.
Ubisoft zdradził również, że Far Cry 5 jest najlepiej sprzedającą się grą firmy w tej generacji konsol.
Tom Clancy’s The Division 2
W raporcie znalazło się kilka ciekawych informacji na temat wydanego dwa miesiące temu Tom Clancy's The Division 2. Wydawca przyznał, że gra poradziła sobie poniżej oczekiwań na konsolach. Firma jest za to zadowolona z wyników wersji pecetowej.
W serwisie Uplay druga część serii sprzedaje się dziesięciokrotnie szybciej niż Tom Clancy's The Division. Co jednak ciekawe, gdy porównamy sprzedaż we wszystkich sklepach (jedynka była też oferowana m.in. w serwisie Steam), start na PC był porównywalny z pierwszą częścią.
Należy bowiem przypomnieć, że produkcja nie jest dostępna na Steamie - można ją kupić tylko w Uplay i Epic Games Store. Wydaje się więc, że większość graczy wybrała pierwszą z tych opcji. Ma to sens, gdyż nawet jeśli zakupimy The Division 2 w Epic Games Store, to przy każdym uruchomieniu gry i tak musimy załadować klienta Uplay, więc trudno znaleźć dobry powód, dla którego warto byłoby nabyć ten tytuł gdzie indziej niż bezpośrednio w sklepie Ubisoftu.
- Oficjalna strona gry
- Recenzja gry The Division 2 – postapokalipsa lepsza niż w Falloucie
- The Division 2 - poradnik do gry
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
Firma pochwaliła się także wynikami Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. W zeszłym roku rozliczeniowym w grę bawiło się 45 mln graczy, czyli o 40% więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach.
Od premiery w grudniu 2015 roku gra wygenerowała dla wydawcy ponad miliard euro przychodu.
- Oficjalna strona gry
- Recenzja gry Tom Clancy's Rainbow Six: Siege - Counter-Strike na sterydach
- Rainbow Six Siege - poradnik do gry
Podział źródeł przychodu według platform
Wydawca tradycyjnie podał również, jaki udział w wygenerowaniu przychodu miały poszczególne platformy. W zestawieniu widać przede wszystkim wzrost znaczenia pecetów, które przegoniły Xboksa One.
Platforma | Udział w przychodach w roku rozliczeniowym 2018-2019 r. | Udział w przychodach w roku rozliczeniowym 2017-2018 r. |
PlayStation 4 | 36% | 42% |
PC | 27% | 18% |
Xbox One | 20% | 23% |
Gry mobilne | 8% | 5% |
Nintendo Switch | 6% | 7% |
X360, PS3, Wii, Wii U | 2% | 2% |
Pozostałe | 1% | 3% |