Doskonałe wyniki Paradox Interactive, głównie dzięki dodatkom
Firma Paradox Interactive podsumowała miniony rok. Ostatni kwartał był najlepszym w historii wydawcy, pomimo tego, że w tym czasie wypuszczono jedynie dodatki do starszych gier. Ponadto BattleTech świetnie sobie poradził, a najnowsze rozszerzenie dla Crusader Kings II miało najlepszy debiut ze wszystkich DLC do tej strategii.
Firma Paradox Interactive udostępniła sprawozdanie finansowe podsumowujące miniony rok oraz jego ostatni kwartał. Przychody za cały 2018 r. wyniosły 118 mln dolarów, czyli o 38% więcej niż w 2017 r. Z kolei zysk zamknął się w kwocie 49 mln dolarów (wzrost o 34%).
Ostatni kwartał ubiegłego roku był najlepszym w historii wydawcy, pomimo faktu, że w tym czasie firma nie wypuściła żadnej nowej gry. W ostatnich trzech miesiącach 2018 r. Paradox Interactive wypracowało 36 mln dolarów przychodu, czyli o 51% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. Z kolei zysk wzrósł o 69% i wyniósł 15,8 mln dolarów.
Doskonałe wyniki firmy napędzają w dużym stopniu dodatki. Jak już wspomnieliśmy, w ostatnim kwartale ubiegłego roku Paradox Interactive nie wypuściło żadnej nowej gry, ale wydało sześć rozszerzeń – Cities: Skylines - Industries, Stellaris: MegaCorp, BattleTech: Flashpoint, Surviving Mars: Space Race, Europa Universalis IV: Golden Century oraz Crusader Kings II: Holy Fury. W ciągu minionego całego roku wydawca udostępnił szesnaście dodatków.
Paradox chwali się długoletnią popularnością swoich produkcji. Crusader Kings II ma siedem lat, a Europa Universalis IV wkrótce będzie obchodziła piąte urodziny. Mimo to obie gry wciąż cieszą się dużą popularnością wśród weteranów i regularnie zyskują nowych graczy. Niesłabnące powodzenie tych klasyków najlepiej ilustruje fakt, że pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy dodatek Holy Fury zaliczył najlepszy pierwszy miesiąc spośród wszystkich rozszerzeń do Crusader Kings II.
Miniony rok okazał się dla firmy bardzo udany. Gry BattleTech oraz Surviving Mars spotkały się z ciepłym przyjęciem, a wydawca zadebiutował na Nintendo Switch dzięki konwersji Cities: Skylines. Był to również rok wielu ważnych zakupów. Paradox Interactive przejęło prawa do marki Prison Architect oraz wykupiło studio Harebrained Schemes (BattleTech i seria Shadowrun) i mniejszościowy udział w znanym z Blacklight Retribution zespole Hardsuit Labs. Rozwój firmy widać też po zatrudnieniu – pod koniec roku liczba jej pracowników przekroczyła 400 osób.
Firma jest przekonana, że obecny rok również będzie udany. Wydawca planuje m.in. wypuszczenie dwóch nowych gier - Age of Wonders: Planetfall oraz Imperator: Rome. Nie są to jedyne pozycje znajdujące się w produkcji i kolejne zostaną zapowiedziane już wkrótce. Kontynuowane ma być inwestowanie w konsole, które w 2018 roku zapewniły 12% przychodów Paradox Interactive. Jednym z efektów tego ma być wypuszczenie Stellaris: Console Edition na PlayStation 4 i Xboksa One.