autor: Bartosz Świątek
House Flipper zarobił grube miliony
Firma PlayWay i studio Frozen District zarobiły w 2018 r. przeszło 19 mln złotych na grze House Flipper. Stworzenie produkcji, razem z wydatkami marketingowymi, kosztowało poniżej 550 tys. zł, co oznacza, że zwróciła się ona przeszło 30 razy.
Wygląda na to, że House Flipper – nietypowa produkcja umożliwiająca graczom stanie się jednoosobową ekipą remontową – okazała się wielkim sukcesem finansowym. Dzięki komunikatowi spółki PlayWay dowiedzieliśmy się, że twórcy gry – krakowskie studio Frozen District – zarobili w 2018 roku 19.059.007,92 zł. Na wyprodukowanie wspomnianego tytułu wydano mniej niż 550 tys. zł, co oznacza, że zwrócił się on ponad trzydziestokrotnie.
Warto odnotować, że niemal całą zarobioną kwotę (19,02 mln złotych) wypłacono w formie dywidendy akcjonariuszom. Największy udziałowiec – firma PlayWay S.A. – otrzymał przeszło 15,2 mln złotych (reszcie przypadły w udziale 4 mln). Pozostała suma – 34871 złotych i 16 groszy – została przeznaczona na pokrycie strat wygenerowanych przez Frozen District w 2017 r.
Przypominamy, że gra House Flipper trafiła na rynek 17 maja 2018 r. Obecnie produkcja jest dostępna wyłącznie na komputerach, ale twórcy przygotowują także wersje dedykowane platformom mobilnym (zadebiutują w drugim kwartale tego roku) oraz konsolom PlayStation 4 i Xbox One (premiera odbędzie się w 2019 r.).