autor: Bartosz Świątek
Xbox Live miał 64 mln użytkowników w Q4 2018. Microsoft zarabia coraz więcej na grach
Firma Microsoft przedstawiła wyniki finansowe z ostatniego kwartału 2018 roku. Przychody z sektora gier wyniosły 4,3 mld dolarów i jest to wynik lepszy od zeszłorocznego. Rośnie również liczba użytkowników usługi Xbox Live.
W SKRÓCIE:
- Xbox Live ma już 64 mln użytkowników;
- Microsoft zanotował 4,3 mld dolarów przychodów z sektora powiązanego z grami;
- sprzedaż konsol spadła o 19% w skali rok do roku.
Microsoft ma powody do zadowolenia. W czwartym kwartale minionego roku liczba aktywnych użytkowników usługi Xbox Live wzrosła o 8% i dobiła do 64 mln (to o 5 mln więcej niż w grudniu 2017 r.). Firma zanotowała 4,3 mld dolarów przychodu powiązanego z grami wideo – również o 8% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Do dobrego wyniku finansowego przyczyniła się przede wszystkim sprzedaż usług i oprogramowania dla Xboksa – wpływy z tego tytułu wzrosły o 31% w skali rok do roku. Dobrze radziły sobie zarówno gry „first party” (tytuły ekskluzywne), jak i third party (produkowane przez zewnętrznych deweloperów), choć więcej pieniędzy zapewniała ta druga grupa.
Nie bez znaczenia była też sprzedaż konsol, choć ta akurat pogorszyła się o 19%, co firma wiąże z faktem, że w październiku 2017 r. na rynku pojawił się potężny Xbox One X (tym samym ostatni kwartał 2017 roku siłą rzeczy musiał być zdecydowanie lepszy pod względem sprzedaży sprzętu do grania).
Łącznie (czyli biorąc pod uwagę wszystkie gałęzie korporacji, nie tylko te powiązane z graniem), zarówno przychody, jak i zyski Microsoftu wzrosły o 10% w stosunku do wyników z zeszłego roku. Zdaniem firmy największe znaczenie dla jej obecnej sytuacji finansowej miał rozwój usług i produktów związanych z chmurą.