Znakomity debiut gry UBOAT
Debiut symulatora UBOAT w Steam Early Access okazał się bardzo udany. Koszty produkcji i marketingu zwróciły się w pełni po godzinie od debiutu we wczesnym dostępie.
- ponad 56 tys. sprzedanych egzemplarzy,
- koszty zwróciły się w pełni po godzinie od premiery,
- pozytywny odbiór gry na Steamie i duża aktywność graczy.
Spółka PlayWay opublikowała komunikat podsumowujący pierwsze dni sprzedaży gry UBOAT, czyli symulatora okrętu podwodnego autorstwa polskiego studia Deep Water. Wynika z niego, że produkcja zaliczyła bardzo udany debiut.
W ciągu pierwszych 72 godzin od debiutu UBOAT w Steam Early Access gra znalazła w dystrybucji cyfrowej 53 tysiące nabywców. Kolejne 3,7 tys. przypadło na sprzedaż pudełkową i aktywacje kluczy wysłanych ludziom, którzy wsparli projekt na Kickstarterze.
Co ciekawe, koszty produkcji i marketingu zostały w części pełni pokryte przez zbiórkę crowdfundingową w serwisie Kickstarter oraz sprzedaż pakietu PlayWay Water System w sklepie Unity. Kwotę brakującą do odrobienia kosztów w pełni uzyskano po godzinie sprzedaży w Steam. Tym samym gra błyskawicznie zaczęła przynosić zyski, co powinno zapewnić twórcom i wydawcy środki na dalszy rozwój projektu we wczesnym dostępie.
Przypomnijmy, że UBOAT trafiło do sprzedaży w Steam Early Access 30 kwietnia tego roku. Premiera pełnej wersji ma nastąpić w przyszłym roku. Obecnie gra dostępna jest tylko na PC, ale w planach są również wydania mobilne i konsolowe.
Debiut UBOAT we wczesnym dostępie został przyjęty ciepło. Na Steam 75% ocen użytkowników jest pozytywnych. Co ważne, gracze poświęcają sporo czasu na zabawę w ten tytuł. Według serwisu Steam Charts wczoraj, w najgorętszym momencie dnia, w produkcję bawiło się ponad 4,6 tys. osób.