Styczniowe SuperData - słabnące Fortnite i Red Dead Online
Firma SuperData opublikowała zestawienia najbardziej dochodowych gier w dystrybucji cyfrowej za styczeń tego roku. Nie był to dobry miesiąc dla Fortnite, Red Dead Online czy Grand Theft Auto Online.
Grupa analityczna SuperData udostępniła sprawozdanie ze styczniowymi wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier. Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 8,4 mld dolarów, czyli o 6% mniej niż w pierwszym miesiącu 2018 r.
Największy spadek, bo o 29%, zanotowano w sprzedaży pełnych wersji gier pecetowych. Z kolei przychody z całego sektora konsol zmniejszyły się o 3%, co analitycy tłumaczą osłabieniem zainteresowania grami Grand Theft Auto V i Overwatch oraz markami Call of Duty i FIFA.
W porównaniu z grudniem Fortnite zaliczyło 48-procentowy spadek przychodów. Są one wyższe niż w styczniu 2018 r., ale dla Epic Games jest to małe pocieszenie, gdyż rok temu gra nie była jeszcze dostępna na urządzeniach mobilnych i konsoli Nintendo Switch.
Powody do niepokoju ma również studio Rockstar. Znajdujące się obecnie w becie Red Dead Online zaliczyło 14-procentowy spadek przychodów w porównaniu z grudniem i straciło część użytkowników. Obecnie gracze wydają na mikropłatności w tej pozycji pięć razy mniej niż w Grand Theft Auto Online. Starsza z tych produkcji także zaczyna jednak słabnąć. W sumie łączne przychody z Red Dead Online oraz GTA Online były w styczniu na podobnym poziomie jak tylko z drugiej z tych pozycji w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.
Przejście na model free-to-play zapewniło Counter-Strike: Global Offensive wzrost popularności, ale nie znalazło to wcale przełożenia na sukces finansowy. W minionym miesiącu w grę bawiło się o 8% więcej osób niż w styczniu 2018 roku, ale przychody były niższe.
Tradycyjnie, najciekawszym elementem raportu SuperData były zestawienia najpopularniejszych gier stycznia. Analizując je, należy pamiętać, że wszystkie poniższe listy są ustawione według przychodów, a nie liczby kupionych egzemplarzy lub pobranych aplikacji.
Gry pecetowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry konsolowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry mobilne
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |