Pokemon GO z prawie 800 mln dolarów przychodu w 2018 roku
Ubiegły rok okazał się wyjątkowo udany dla Pokemon GO. Przychód wzrósł o 35% względem 2017 r., osiągając poziom prawie 800 mln dolarów.
- Deweloper gry: Niantic
- Wydawca: The Pokemon Company
- Gatunek: RPG
- Platformy: iOS, AND
- Data premiery: 6 lipca 2016 r.
Pokemon GO było jednym z największych przebojów 2016 roku, ale potem popularność gry wyraźnie zmalała. Najnowsze dane finansowe pokazują jednak, że wciąż jest to prawdziwy fenomen i co ciekawe, obecnie produkcja może pochwalić się sporym wzrostem przychodów.
Informacje te pochodzą z raportu grupy analitycznej Sensor Tower. Według niego w 2018 roku Pokemon GO wygenerowało przychód w wysokości 795 milionów dolarów. Oznacza to wzrost o 35% w porównaniu z 2017 r. W ubiegłym miesiącu użytkownicy wydali w tej grze 75 mln dolarów, czyli o 32% więcej niż w grudniu 2017 roku.
Gra najlepiej radzi sobie w Stanach Zjednoczonych. Na ten rynek przypadło 33% z zeszłorocznych przychodów, czyli tyle samo co w 2017 r. Z kolei udział Japonii wzrósł z 20 do 25%. W sumie od uruchomienia gry w lipcu 2016 roku gracze wydali w Pokemon GO 2,2 mld dolarów.
Ubiegły rok okazał się dla gry lepszy niż 2017 głównie za sprawą zwiększenia tempa rozwoju. Autorzy wprowadzili trzecią generację pokemonów, obejmującą ponad 130 nowych stworków, a niedawno do produkcji zaczęły także trafiać pierwsze okazy z czwartej generacji. Dodano również system pogodowy wpływający na umiejętności podopiecznych oraz funkcję adventure sync, dzięki której gra nalicza dystans przebyty przez gracza nawet bez włączonej aplikacji.
Przede wszystkim jednak ubiegły rok przyniósł wreszcie dwa elementy, które obiecywane były od momentu premiery. Latem Pokemon GO otrzymało system wymiany stworków między graczami, a w grudniu dodano opcję toczenia bitew PvP przeciwko innym trenerom.