autor: Konrad Serafiński
Star Citizen - w 2017 roku produkcja pochłaniała 4 mln dolarów miesięcznie
Wydaje się, że pieniądze i Star Citizen to dwa nierozłączne tematy. Studio Cloud Imperium Games, odpowiedzialne za produkcję, opublikowało dokument, w którym dzieli się ze społecznością danymi na temat gospodarowania środkami finansowymi. Liczby są zawrotne.
Ciekawych smaczków możemy dowiedzieć się z opublikowanego w grudniu przez Cloud Imperium Games dokumentu finansowego. Studio odpowiedzialne za grę Star Citizen oraz jej fabularną kampanię zatytułowaną Squadron 42 podzieliło się informacjami dotyczącymi tego, w jaki sposób firma gospodarowała budżetem od 2012 do 2017 roku. Z dokumentu wynika, że Cloud Imperium Games wydało w tym okresie ponad 193 miliony dolarów.
Firma zanotowała najwięcej wydatków w okresie od 2015 do 2017 roku. W 2015 roku wydała ponad 50 mln dolarów, rok później 45 mln dolarów, a w 2017 roku prawie 49 mln dolarów. Z tych danych wynika, że w 2017 roku Cloud Imperium Games wydawało średnio 4 mln dolarów miesięcznie. Trzeba przyznać, że to niezła suma.
Ciekawie również wyglądają źródła przychodów, które zostały podzielone na trzy główne kategorie: wsparcie z crowdfundingu, subskrypcje oraz „inne”, czyli środki pozyskiwane dzięki sponsorom i partnerstwu z producentami sprzętu oraz programów. Przypomnijmy, że Star Citizen wciąż pozostaje w fazie rozwoju, a już zdążył wygenerować ponad 200 milionów dolarów przychodu. Największy udział mieli w tym fani, którzy od 2013 roku przeznaczali na tytuł po kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie. Mimo tego, z raportu wynika, że w okresie od 2015 do 2017 roku wydatki firmy były wyższe niż jej przychody.
Wciąż nie znamy oficjalnej daty premiery gry Star Citizen i biorąc pod uwagę prędkość prac, pewnie jeszcze sporo poczekamy. Ciekawe, ile twórcy z Cloud Imperium Games zdążą w tym czasie zarobić?