Squadron 42 PC
Rozbudowana hybryda symulatora kosmicznego, strzelanki i przygodowej gry akcji FPP, nawiązująca np. do serii Wing Commander. Jest to kampania fabularna gry MMO Star Citizen, z którą odpowiada studio Cloud Imperium Games, założone przez słynnego Chrisa Robertsa.
Squadron 42 Premiera PC
2026
producent: Cloud Imperium Games wydawca: Cloud Imperium Games Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Wyczekiwana gra science fiction, Squadron 42, zaliczy „tylko” 10-letnie opóźnienie. Chris Roberts „jest pewny” nowego okna premiery i obiecuje kosmiczną przygodę na wiele godzin
Twórcy Star Citizena stworzyli 24-minutowy pokaz możliwości silnika gry; fani wyrażają zachwyt i wzruszenie
Star Citizen bez wersji 4.0 w tym roku; Squadron 42 na finiszu produkcji - CitizenCon w pigułce
Squadron 42 jest nowym projektem studia Cloud Imperium Games, założonego przez Chrisa Robertsa – twórcę takich gier jak Wing Commander i Freelancer. Tytuł jest połączeniem FPS-a oraz symulatora kosmicznego i narodził się jako część ambitnego projektu Star Citizen, jednak z czasem deweloperzy postanowili o uczynieniu z niego samodzielnej produkcji. Gra została sfinansowana dzięki kampanii crowdfundingowej.
Fabuła
Akcja toczy się w XXX wieku. Ludzkość eksploruje kosmos i podejmuje próby jego skolonizowania, spotykając na swojej drodze rozmaite rasy obcych. Pod względem cywilizacyjnym, społecznym i kulturowym, rasa ludzka połączyła się w jeden organizm polityczny, pod nazwą United Earth Empire. Życie w UEE nie jest proste – na status obywatela trzeba sobie zapracować służbą wojskową lub cywilną. Gracz wciela się w młodego rekruta tytułowej, elitarnej eskadry gwiezdnych pilotów.
Mechanika
Wcielając się w pilota gwiezdnego statku, gracz przemierza odległe zakątki wszechświata, walczy z przeciwnikami i wykonuje rozmaite misje. Po uniwersum poruszamy się nie tylko w statku kosmicznym, ale również na piechotę – wówczas gra przypomina strzelankę z elementami przygodowymi (część czasu spędzamy na eksplorowaniu i rozmowach z napotkanymi postaciami). W miarę postępów w rozgrywce rozwijamy umiejętności bohatera i zdobywamy nowy sprzęt – mowa tutaj zarówno o broni, jak i statkach - do dyspozycji gracza oddano szeroki wybór odmiennych pojazdów kosmicznych.
Duże znaczenie ma także opowiadana w grze historia – twórcy włożyli dużo wysiłku w to, by miała ona prawdziwie filmowy charakter.
Tryby gry
We właściwą kampanię Squadron 42 możemy grać wyłącznie samotnie, jednak zakup gry gwarantuje także dostęp do kilku pomniejszych trybów sieciowych: Arena Commander (walki myśliwców – przeciw botom lub żywym przeciwnikom), Murray Cup (wyścigi statków powietrznych) oraz Star Marine (tryb przypomina klasyczną strzelankę wieloosobową z widokiem z pierwszej osoby).
Kwestie techniczne
Squadron 42 charakteryzuje się bardzo atrakcyjną, trójwymiarową oprawą graficzną, która powstała dzięki zastosowaniu silnika Lumberyard (stworzonego przez firmę Amazon), a także zaawansowanego systemu fizyki. W grze znajdziemy również świetnie wykonane animacje, stworzone dzięki technice motion capture. W pracę nad tytułem studia Cloud Imperium Games zaangażowano wielu znanych i lubianych aktorów, takich jak m.in. Liam Cunningham (najlepiej znany z roli Davosa w Grze o Tron), Mark Hamill (Luke Skywalker z Gwiezdnych wojen), Gary Oldman (Gordon w trylogii Batmana Christophera Nolana, Drakula w Drakuli Francisa Forda Coppoli) czy Gillian Anderson (Dana Scully z Archiwum X).
Ostatnia modyfikacja 21 października 2024
Tryb gry: single player
Oczekiwania czytelników: 7.6 / 10 na podstawie 22 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Squadron 42: 16+