Wyczekiwana gra science fiction, Squadron 42, zaliczy „tylko” 10-letnie opóźnienie. Chris Roberts „jest pewny” nowego okna premiery i obiecuje kosmiczną przygodę na wiele godzin
Gra Squadron 42, która zaczynała swoje życie jako cześć Star Citizena, może zadebiutować po 10 latach opóźnienia. Według Chrisa Robertsa produkcja ujrzy światło dzienne w 2026 roku. Fani nie przyzwyczajają się jednak do tego terminu.
W 2017 roku na naszych łamach Jakub Mirowski określił podejście studia Cloud Imperium Games do dat premier jako „liberalne”. W 2024 roku mogę napisać, że firma bardzo konsekwentnie podąża tą taktyką. Podczas rozpoczętego wczoraj CitizenConu – wydarzenia dedykowanego fanom gry Star Citizen – Chris Roberts wyraził przekonanie, iż kampania fabularna Squadron 42 zadebiutuje w 2026 roku. Jeśli okaże się to prawdą, opóźnienie premiery tej pozycji sięgnie łącznie… 10 lat!
Superprodukcja „uzbrojona” w ogromny budżet oraz gwiazdy pokroju Gary’ego Oldmana, Gillian Anderson czy Marka Hamilla doczekała się także wersji demonstracyjnej. Zaprezentowany na żywo podczas CitizenConu fragment zabawy przedstawiał prolog wraz z bitwą w kosmosie. Niestety, pokaz dwukrotnie przerywano przez awarie produkcji (zdaniem twórców za jedną z nich odpowiadał sprzęt obsługujący tytuł). Abstrahując jednak od błędów, Chris Roberts zapowiedział, że ukończenie kampanii fabularnej w Squadron 42 powinno nam zająć od 30 do 40 godzin.
Na owe wieści zareagowali fani produkcji skupieni wokół serwisu Reddit, koncentrując się przede wszystkim na premierze. Większość z nich nie jest zaskoczona kolejną obsuwą i nie przyzwyczaja się do myśli, iż tytuł faktycznie zadebiutuje w 2026 roku. Szczególnie że „pewność siebie” Chrisa Robertsa nie jest równoznaczna z oficjalnym potwierdzeniem. W wątku można natrafić jednak na głosy, które bronią twórców i chwalą ich za pokazanie autentycznej rozgrywki, nawet pomimo towarzyszącym temu błędów.
[…] jako oryginalny wspierający z 2012 roku zaczynam się zastanawiać, czy dożyję, aby w to zagrać. Jeśli mam być szczery, jestem zawiedziony, choć to moja wina, że dałem się nabrać – Jatok.
Mogli po prostu nagrać całość w stabilnym środowisku bez żadnych błędów, ale tego nie zrobili. Pokazali ją na żywo i za to ich szanuję – TheObzfan.
Squadron 42 to połączenie gry akcji oraz symulatora – produkcja zaczynała swoje istnienie jako cześć rozbudowanego wieloosobowego dzieła science fiction Star Citizen, by z czasem ewoluować do miana samodzielnej pozycji. W zeszłym roku prace nad tytułem miały ograniczać się wyłącznie do ostatnich szlifów, mimo to wciąż czekamy na konkretną datę premiery.