The Division 2 i Sekiro wzięły szturmem amerykański rynek gier w marcu
Marzec na amerykańskim rynku gier należał do Tom Clancy’s The Division 2 oraz Sekiro: Shadows Die Twice. Z konsol najlepiej poradziło sobie Nintendo Switch.
Firma analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku gier za marzec tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 1,179 mld dolarów, czyli o 11% mniej niż w trzecim miesiącu 2018 r. Przeglądając podane liczby należy pamiętać, że nie dają one pełnego obrazu kondycji branży, gdyż nie biorą pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, a do tego NPD nie dysponuje kompletnymi danymi z dystrybucji cyfrowej oraz mikropłatności.
Gry
W marcu Amerykanie wydali na nowe gry pecetowe i konsolowe 574 mln dolarów, co stanowi 11-procentowy spadek w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Na szczycie listy bestsellerów znalazła się strzelanka Tom Clancy's The Division 2, która zaliczyła szósty najlepszy debiut w historii firmy Ubisoft.
Pozycję numer dwa zajęło Sekiro: Shadows Die Twice. Gra poradziła sobie doskonale, ale mimo wszystko premiera Dark Souls 3 była bardziej udana. Podobnie było w przypadku Devil May Cry 5, którego debiut był drugim najlepszym w historii serii, zaraz po Devil May Cry 4.
W marcu największy przychód wygenerowały gry:
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. | |
11. | |
12. | |
13. | |
14. | |
15. | |
16. | |
17. | |
18. | |
19. | |
20. |
W przypadku gier Super Smash Bros. Ultimate, Yoshi’s Crafted World, Mario Kart 8, New Super Mario Bros. U Deluxe do wyników nie była wliczana sprzedaż cyfrowa. Natomiast przychód Tom Clancy's The Division 2, Sekiro: Shadows Die Twice , Call of Duty: Black Ops IIII, Anthem oraz Battlefield V nie obejmuje cyfrowych egzemplarzy wydań pecetowych.
W tym roku największy przychód wygenerowała sprzedaż gier:
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Tutaj do wyników również nie była wliczana sprzedaż cyfrowa gier Super Smash Bros. Ultimate i New Super Mario Bros. U Deluxe oraz cyfrowych egzemplarzy pecetowych wydań Tom Clancy's The Division 2, Sekiro: Shadows Die Twice, Anthem i Call of Duty: Black Ops IIII.
Gry, których sprzedaż w marcu wygenerowała największy przychód na poszczególnych platformach:
PlayStation 4:
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Xbox One:
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Switch:
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Tradycyjnie, całe zestawienie dla konsoli Switch oparto wyłącznie o sprzedaż pudełkową, gdyż firma Nintendo nie udostępnia grupie NPD wyników z dystrybucji cyfrowej.
Sprzęt
W marcu sprzedaż samych konsol wygenerowała 282 mln dolarów przychodu, co stanowi spadek o 15% w porównaniu z trzecim miesiącem 2018 r. Z platform wygrało Nintendo Switch, zarówno pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, jak i uzyskanego z tego przychodu.
Ponadto w minionym miesiącu Amerykanie wydali na akcesoria 349 mln dolarów, czyli o 7% mniej niż w marcu 2018 r.