Sprzedaż Call of Duty przekroczyła 300 mln; 76% przychodów Activision Blizzard to dystrybucja cyfrowa
Firma Activision Blizzard udostępniła raport finansowy za okres styczeń-marzec 2019 roku. Spółka pochwaliła się sprzedaniem ponad 300 milionów kopii gier z serii Call of Duty, jak również ogromnymi przychodami z dystrybucji cyfrowej, w tym z mikrotransakcji.
Firma Activision Blizzard opublikowała sprawozdanie finansowe za okres od stycznia do marca 2019 roku. W pierwszym kwartale amerykańska spółka odnotowała przychód 1,83 miliarda dolarów, nieco gorszy niż w podobnym czasie rok temu (1,97 miliarda dolarów). Mimo to prezes Bobby Kotick wyraził swoje zadowolenie na spotkaniu z inwestorami, jako że wynik ten okazał się wyższy, niż przewidywano. Nie przekonało to jednak akcjonariuszy i w efekcie cena akcji Activision Blizzard spadła o około 5%. Koncern obniżył też prognozowany przychód na drugi kwartał do prawie 1,32 miliarda dolarów. Wypada dodać, że niemal 76% przychodów z okresu styczeń-marzec pochodziło ze sprzedaży cyfrowej, głównie z transakcji z poziomu gry (czyli mikropłatności).
Nie znaczy to, że w minionym kwartale firma nie odnotowała żadnych sukcesów. Już dawno pochwalono się sprzedażą Sekiro: Shadows Die Twice, która w ciągu dziesięciu dni po premierze przekroczyła 2 miliony egzemplarzy. W raporcie wspomniano też, że gracze zakupili już ponad 300 milionów kopii gier z serii Call of Duty. Dotychczas podobna sztuka udała się jedynie dwóm cyklom wydawanym przez Nintendo: Mario oraz Pokemon. Ten drugi osiągnął to dopiero nieco ponad rok temu, po debiucie Pokemon Ultra Sun oraz Pokemon Ultra Moon. Zważywszy na znacznie dłuższą historię obu marek w porównaniu do CoD-a, Activision Blizzard ma powody do zadowolenia.
Co się tyczy zaangażowania nabywców, w pierwszym kwartale spółka odnotowała w swoich grach 345 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, z czego lwia część (272 miliony) bawiła się w produkcjach firmy King. Mobilny kolos pobił też swój rekord czasu spędzanego w grze przez graczy, którzy bawili się średnio 38 minut każdego dnia w tytułach maltańskiego dewelopera. Świetnie wypadły też profesjonalne rozgrywki w grach Activision Blizzard. Drugi sezon oficjalnej ligi Overwatch przyciągnął do budynku Blizzard Arena tłumy zainteresowanych, a oglądalność zawodów przebiła o 30% wynik pierwszej edycji.