Spotify z 207 mln użytkowników
Spotify ma już 207 mln użytkowników, a 36% z nich opłaca subskrypcję. Firmie po raz pierwszy udało się również wykazać zysk.

Specjalizujący się w streamingu muzyki serwis Spotify opublikował sprawozdanie finansowe za ostatni kwartał ubiegłego roku. Szefowie firmy mają powody do zadowolenia. Przychody wyniosły 1,495 mld euro, czyli o 30% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. Z kolei zysk operacyjny zamknął się w kwocie 94 mln euro, podczas gdy wcześniej korporacja wykazywała jedynie straty.
Spotify pochwaliło się także, że pod koniec grudnia liczba użytkowników serwisu przekroczyła 207 mln, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu z ubiegłym rokiem. 36% spośród nich, czyli 96 mln osób, opłaca subskrypcję.
Podano również jak te wszystkie liczby rozkładają się pod względem terytoriów.
Terytorium: | Procent wszystkich użytkowników: | Procent użytkowników z subskrypcją: |
Europa | 36% | 40% |
Ameryka Północna | 30% | 30% |
Ameryka Łacińska | 22% | 20% |
Pozostałe regiony | 12% | 10% |

Firma optymistycznie patrzy w przyszłość. Spotify spodziewa się, że ten rok zamknie z 6,8 mld euro przychodu i zyskiem na poziomie 200-360 mln. Liczba użytkowników ma sięgnąć 265 mln, z czego 127 mln stanowić będą osoby z subskrypcją.
W osiągnięciu takich wyników mają pomóc m.in. duże inwestycje w podcasty. Firma zamierza w tym roku przeznaczyć na to 400-500 mln dolarów. Kilkanaście godzin temu Spotify ogłosiło wykupienie specjalizujących się w tej kategorii serwisów Gimlet i Anchor.