PUBG Corp. w 2018 r. – prawie miliard dol. przychodu, w większości z PC
Firma PUBG Corp. opublikowała sprawozdanie finansowe za ubiegły rok. Przychody wyniosły prawie miliard dolarów, z czego większość pochodziła z rynku pecetowego.
- 920 mln $ przychodu,
- 310 mln $ zysku,
- najbardziej dochodową platformą jest PC,
- największy rynek to Azja.
Odpowiadająca za markę Playerunknown's Battlegrounds firma PUBG Corp. udostępniła raport z wynikami finansowymi za ubiegły rok. Przychód wyniósł 920 mln dolarów, a zysk zamknął się w kwocie 310 mln dolarów.
Ciekawie wygląda podział na platformy. PC odpowiadało za 790 mln USD przychodu, czyli ponad 86%. Na konsole przypadło 60 mln, a na urządzenia mobilne 65 mln. Ponadto 53% przychodu wygenerowały rynki azjatyckie.
Osoby śledzące rozwój PUBG może zdziwić niewielki przychód z rynku mobilnego. Kwota 65 mln dolarów nie oddaje jednak skali popularności tej marki na systemach iOS i Android. Stanowi jedynie opłatę licencyjną, jaką PUBG Corp. otrzymało od firmy Tencent, która jest wydawcą oraz producentem mobilnych gier z tej serii i tym samym to ona inkasuje większość przychodów z tych projektów.
Analizując ten raport finansowy, warto przypomnieć wyniki konkurencji. Fortnite wygenerował w zeszłym roku 2,4 mld dolarów przychodu, a więc prawie trzykrotnie więcej niż PUBG Corp. Mimo to firma nie ma raczej powodów do niezadowolenia, gdyż przychody z Playerunknown's Battlegrounds w 2018 r. były o 19% większe niż w 2017 r. Ponadto, jak już wspomnieliśmy, wyniki te nie biorą pod uwagę PUBG Mobile, które pod względem liczby użytkowników nie odstaje mocno od przeboju studia Epic Games.