W 2018 roku Fortnite zarobił 2,4 mld dolarów
Grupa SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły rok. Liderem okazało się Fortnite, które wygenerowało 2,4 mld dolarów przychodu - to ponad dwa razy więcej niż PUBG i prawie pięć razy więcej niż Red Dead Redemption 2.
Analitycy z grupy SuperData udostępnili podsumowanie wyników cyfrowego sektora branży gier za miniony rok. Przychody wyniosły 109,8 mld dolarów, czyli o 11% więcej niż w 2017 r. Wzrost był częściowo zasługą szalonej popularności Fortnite, który w 2018 roku wygenerował 2,4 mld dolarów przychodu.
Największy udział w cyfrowym rynku mają gry mobilne, na które przypadło 61,3 mld dolarów. Ciekawie prezentuje się podział na poszczególne kategorie rynku w przypadku innych platform sprzętowych. Na PC gry free-to-play wygenerowały 17 mld dolarów przychodu, produkcje społecznościowe – 7,3 mld, a tytuły premium 7,2 mld. Z kolei na konsolach kategoria F2P dała 2 mld dolarów, a na premium przypadło 10,7 mld.
Biorąc pod uwagę całą kategorię gier cyfrowych, a więc wliczając pozycje mobilne, produkcje free-to-play odpowiadały za 80% wszystkich przychodów. Analitycy podkreślają jednak silną pozycję kategorii premium na rynkach zachodnich.
Przychód Red Dead Redemption 2 w dystrybucji cyfrowej wyniósł 516 mln dolarów. W sumie cała kategoria premium wzrosła o 10%, osiągając poziom 17,9 mld dolarów.
Gdy do samych gier dodamy branże pokrewne, takie jak esport oraz streaming, wyniki rynku zamknęły się w kwocie 119,6 mld dolarów. Co ciekawe, w tej drugiej kategorii Twitch ze 183 mln widzów wygenerował większy przychód niż serwis YouTube, który może się pochwalić widownią o rozmiarach 594 mln. Wynika to z faktu, że użytkownicy Twitcha chętniej bezpośrednio wspierają finansowo ulubionych twórców. Datki i płatne subskrypcje odpowiadają tam za 32% wszystkich przychodów, podczas gdy w przypadku YouTube jest to tylko 9%.
Najlepiej zarabiające gry cyfrowe 2018 roku
Podano również zestawienia najlepiej zarabiających gier cyfrowych ubiegłego roku. Analizując listę gier premium należy pamiętać, że wliczana tam była zarówno sprzedaż wydań cyfrowych, jak i przychody z mikropłatności.
Gry premium
# | Gra: | Wydawca: | Cyfrowy przychód w 2018 roku: |
1. | Bluehole | 1,03 mld dolarów | |
2. | Electronic Arts | 790 mln dolarów | |
3. | Take-Two Interactive | 628 mln dolarów | |
4. | Activision Blizzard | 612 mln dolarów | |
5. | Take-Two Interactive | 516 mln dolarów | |
6. | Activision Blizzard | 506 mln dolarów | |
7. | Electronic Arts | 482 mln dolarów | |
8. | Capcom | 467 mln dolarów | |
9. | Ubisoft | 440 mln dolarów | |
10. | Activision Blizzard | 429 mln dolarów |
Gry free-to-play
# | Gra: | Wydawca: | Cyfrowy przychód w 2018 roku: |
1. | Epic Games | 2,4 mld dolarów | |
2. | Nexon | 1,5 mld dolarów | |
3. | Riot Games/Tencent | 1,4 mld dolarów | |
4. | Niantic | 1,3 mld dolarów | |
5. | Neowiz Games | 1,3 mld dolarów | |
6. | Tencent` | 1,3 mld dolarów | |
7. | Aniplex | 1,2 mld dolarów | |
8. | King/Activision Blizzard | 1,1 mld dolarów | |
9. | Mixi | 1 mld dolarów | |
10. | Supercell / Tencent | 900 mln dolarów |